Relativt nybliven ägare av en Fabia -01 (101hk). Här verkar det finnas duktiga Skoda människor, så här kommer mina små problem.
När jag kör i låga farter hör jag ett konstigt ljud från höger sida (fram). Låter nästan som att en plåt är lös, ett tag trodde jag det var något i handsfacket som lät. Någon som har ett bra tips vad det kan vara?
Sen har den två gånger vägrat att starta. Båda gångerna hade jag kört ca 5 minuter (bilen var inte kall, eftersom den hade kört innan dess), lämnat bilen i 3-10 minuter, och sen vägrade den starta. Det luktade ganska mycket bensin i bilen. Efter 5-15 minuters väntan startade bilen klockrent. Jag gav ingen gas vid startförsöken. Någon som varit med om liknande?
Konstigt Ljud/Startproblem
-
falstaff
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Konstigt Ljud/Startproblem
Prova att lyfta upp höger fram med domkraften så att hjulet hänger fritt.
Ta tag i däcket med en hand högst upp och en längst ner.
Försök nu att vicka hjulet. Om du hör ett glappande ljud är det förmodligen framhjulslagret som har gett upp.
Ta tag i däcket med en hand högst upp och en längst ner.
Försök nu att vicka hjulet. Om du hör ett glappande ljud är det förmodligen framhjulslagret som har gett upp.
-
Pirate-swe
- Bilmodell: Skoda Fabia 1.4
- Kontakt:
Sv:Konstigt Ljud/Startproblem
[quote]Relativt nybliven ägare av en Fabia -01 (101hk). Här verkar det finnas duktiga Skoda människor, så här kommer mina små problem.
När jag kör i låga farter hör jag ett konstigt ljud från höger sida (fram). Låter nästan som att en plåt är lös, ett tag trodde jag det var något i handsfacket som lät. Någon som har ett bra tips vad det kan vara?
Sen har den två gånger vägrat att starta. Båda gångerna hade jag kört ca 5 minuter (bilen var inte kall, eftersom den hade kört innan dess), lämnat bilen i 3-10 minuter, och sen vägrade den starta. Det luktade ganska mycket bensin i bilen. Efter 5-15 minuters väntan startade bilen klockrent. Jag gav ingen gas vid startförsöken. Någon som varit med om liknande?[/quote]hörde samma typ av ljud på min fabia. kröp under bilen och letade lösa plåtar el dylikt. sen bytte jag hjullager. då försvann ljudet :D
Sen har den två gånger vägrat att starta. Båda gångerna hade jag kört ca 5 minuter (bilen var inte kall, eftersom den hade kört innan dess), lämnat bilen i 3-10 minuter, och sen vägrade den starta. Det luktade ganska mycket bensin i bilen. Efter 5-15 minuters väntan startade bilen klockrent. Jag gav ingen gas vid startförsöken. Någon som varit med om liknande?[/quote]hörde samma typ av ljud på min fabia. kröp under bilen och letade lösa plåtar el dylikt. sen bytte jag hjullager. då försvann ljudet :D