Går i bilköpartankar för tillfället... ska väl skicka iväg gammel skodan för det börjar bli dags... då kommer jag till dilemmat... vilken bil ska man köpa... jag har varit och kollat in nya passaten och den är ju vacker, nya skodan likaså men mina tankar har aldrig varit på Superben... ska man se den som likvärdig som nya passaten eller? Är det en bra bil om man vill ha lite mer lyx och större bil men ändå inte behöva betala 300 laxar som en audi tex...
Ge mig lite synpunkter på Superben kontra passaten och andra likvärdiga bilar...
Bilköp. Superb!
-
Damage
- Bilmodell: Mazda 6 kombi-coupé Touring
- Kontakt:
-
FransRS
- Kontakt:
Sv:Bilköp. Superb!
Har du tänkt dig diesel lr bensin?
skatten på en diesel superb e inte rolig =/
annars en helt underbar bil.. körde en 1,8t 150hk 2004a en vecka när min va på "koll"
/frans
skatten på en diesel superb e inte rolig =/
annars en helt underbar bil.. körde en 1,8t 150hk 2004a en vecka när min va på "koll"
/frans
-
hynen
Sv:Bilköp. Superb!
Hej. Har haft en Superb '02 ett tag. Du ska jämföra Superb med den gamla Passat-modellen. Superb är i princip en Passat Sedan med 15cm längre baksäte och större bakdörrar. Resten är i stort sett identiskt om man bortser från front, lyktor etc.
Jag är mycket nöjd med min bil (1.8T). Inga fel utöver samma typfel som drabbat Passater och andra VW/Audi-bilar, t.ex. tändspolar, halvljus som "ramlar ner" i varselljusläget, osv.). Jag gillar Longlife-servicen som gör att bilen servas vartannat år. Inga indikationer på sviktande rostskydd eller liknande elände. Bakbromsarna måste ses över regelbundet för att undvika att de kärvar, men det gäller ju i princip alla bilar som har flytande ok.
Lycka till!
Anders
Jag är mycket nöjd med min bil (1.8T). Inga fel utöver samma typfel som drabbat Passater och andra VW/Audi-bilar, t.ex. tändspolar, halvljus som "ramlar ner" i varselljusläget, osv.). Jag gillar Longlife-servicen som gör att bilen servas vartannat år. Inga indikationer på sviktande rostskydd eller liknande elände. Bakbromsarna måste ses över regelbundet för att undvika att de kärvar, men det gäller ju i princip alla bilar som har flytande ok.
Lycka till!
Anders
-
mille
- Bilmodell: Octavia RS+Superb 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Bilköp. Superb!
Samma här, kör en 03:a inga problem hittills o mycket fin lands o motorvägsstrykare.
Har chippat den på BSR med mycket gott resultat, sen är det faktiskt så att det kommer en ny superb baserad på den helt nya passaten men det dröjer tyvärr ett tag o priset lär inte skilja sig nämvärt från VW.
Lycka till
Mvh Mille
Har chippat den på BSR med mycket gott resultat, sen är det faktiskt så att det kommer en ny superb baserad på den helt nya passaten men det dröjer tyvärr ett tag o priset lär inte skilja sig nämvärt från VW.
Lycka till
Mvh Mille
-
hynen
Sv:Sv:Sv:Bilköp. Superb!
Aah! Du har chippat din Superb. Intressant. Det har jag också funderat över.
Hur fungerar det nu? Varför valde du just det chipet? Vad kostade det?
Vore trevligt med lite input.
Hälsningar
Anders
Hur fungerar det nu? Varför valde du just det chipet? Vad kostade det?
Vore trevligt med lite input.
Hälsningar
Anders
-
mille
- Bilmodell: Octavia RS+Superb 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Bilköp. Superb!
Jo det fungerar klanderfritt, jag valde BSR då jag har det på min octavia rs och det på den funkade otroligt bra.
Sen hade jag träffat Fredrik på bsr i Göteborg tidigare så valet var ganska enkelt.
Enda nackdelen jag kan se är att bensinförbrukningen faktiskt inte har förändrats, jag hade hoppats att den som på rs:n skulle sjunka till lite under orginal men det är hugget som stucket, antar att bilen väger för mycket för att få ner förbrukningen mer men man skall väl inte klaga, 193 hästar fick jag ju istället för orginal o de känns faktiskt, ingen placebo effekt här inte. (har via ppc:n lagt in trimmet o tagit bort det ett antal ggr)
Vad jag betalade får jag inte säga då jag var testperson, detta då ingen tidigare hade chippat sin superb men det var inga större rabatter.
Lycka till
Mvh Mille
Sen hade jag träffat Fredrik på bsr i Göteborg tidigare så valet var ganska enkelt.
Enda nackdelen jag kan se är att bensinförbrukningen faktiskt inte har förändrats, jag hade hoppats att den som på rs:n skulle sjunka till lite under orginal men det är hugget som stucket, antar att bilen väger för mycket för att få ner förbrukningen mer men man skall väl inte klaga, 193 hästar fick jag ju istället för orginal o de känns faktiskt, ingen placebo effekt här inte. (har via ppc:n lagt in trimmet o tagit bort det ett antal ggr)
Vad jag betalade får jag inte säga då jag var testperson, detta då ingen tidigare hade chippat sin superb men det var inga större rabatter.
Lycka till
Mvh Mille