Tjenis!
Ja, som rubriken lyder... Vilka dimensioner ska jag ha på vinterdäcken till min fabia rs? Måste in o köpa ett par stycken idag...
/Fredde
Dimensioner vinterdäck?
-
Bunda
- Bilmodell: Skoda Combi RS
- Kontakt:
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Dimensioner vinterdäck?
Jag tror att du på ska ha 195/65 15. Ett vinterdäck skall vara smalare och högre än ett sommar däck för att det ska kunna gräva ner sig i snön.
Kent
Kent
-
Bunda
- Kontakt:
Sv:Sv:Dimensioner vinterdäck?
Skrivet av : Kent (MrC). Datum : Idag 10:45
--------------------------------------------------------------------------------
Jag tror att du på ska ha 195/65 15. Ett vinterdäck skall vara smalare och högre än ett sommar däck för att det ska kunna gräva ner sig i snön.
Kent
Oki, tackar! Måste köpa två nya nu. Dubbfria då jag sedan tidigare har två dugliga dubbfria vinterdäck... Vad står "15" för i din beteckning?
/Fredde
--------------------------------------------------------------------------------
Kent
Oki, tackar! Måste köpa två nya nu. Dubbfria då jag sedan tidigare har två dugliga dubbfria vinterdäck... Vad står "15" för i din beteckning?
/Fredde
-
Bunda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Dimensioner vinterdäck?
Well, ringde emte däckservice där vi har våra vinterdäck på förvaring... KUnde få två regummerade vinterdäck + montering för 1200 spänn... Känns ju som ett sjysst pris... Och snö, ja, det ser vi ju inte här i västsverige! =)
/Fredde
/Fredde
-
fabia rs
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:Sv:Sv:Dimensioner vinterdäck?
185/55/15 annars så blir dom för stora !!!!!!!!!!!!!
VIKTIGT
Mvh Karlzzon
VIKTIGT
Mvh Karlzzon
-
Bunda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Dimensioner vinterdäck?
185/55/15 annars så blir dom för stora !!!!!!!!!!!!!
VIKTIGT
Mvh Karlzzon
Tackar! Det var dom måtten som däcken var reggade för i deras dator så det måste ju stämma då...
/Fredde
VIKTIGT
Mvh Karlzzon
Tackar! Det var dom måtten som däcken var reggade för i deras dator så det måste ju stämma då...
/Fredde