Är det några fler som har varit med om att bilen bara går på tre cylidrar från ena starten till den andra? hade detta problem för två veckor sedan, tog bilen till jobbet på morgonen och det var inga problem. När jag sedan skulle åka hem så går den inte så bra:-(
Ringde till verkstaden dagen efter och de sa att man skulle ringa mobilassistans. Det kom en bärgare runt elvatiden och jag kunde hämta bilen på eftermiddagen. Mecken på verkstaden sa att de hade TRE timmar på sig att fixa det som var fel efter det att bilen kom dit. Det var en trasig tändspole som jag ändå hade kollat att det gick fram ström och så vidare. Bytte även tändstift själv, de var inte gratis att köpa orginal 770 SPÄNN!!!!!!!!!!! För fyra tändstift??? Det kallar jag sjuka priser! Summan av hela denna historia är att jag tycker att det är bra service när man väl har fått dit bilen. Det blev mycket svammel på denna lilla historia men det kan kanske roa någon:-)
Tändspolar
-
RS 220
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
octaviars03
Sv:Tändspolar
det va 2 st tändspolar gick i sönder i min bil så jag fick 2 st på garanti. plus att jag snacka med ACE han sa att det var lika bra byta de 2 andre oxå och det gick på ca 1000 kr för båda.
-
FightingDiva
- Kontakt:
Sv:Sv:Tändspolar
Vad var det för VAG-artikel nr. på de trasiga spolarna Gregor?
-
octaviars03
Sv:Sv:Sv:Tändspolar
jag vet ej de tog de för att de skickar de tillbaka men det kan jag kolla.
-
Hakon
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Tändspolar
Jag fick 4st tändspolar utbytta idag, trots att det bara var en som strulade. VAG är medvetna om att kvaliteten är dålig på dom så dom byter ut alla till en senare version.
VAG fixade det på 40 min och det gick på garantin.
Bra service tycker jag.
VAG fixade det på 40 min och det gick på garantin.
Bra service tycker jag.
-
Q
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Tändspolar
Jag fick mina utbytta i fredags!
Även på min var det bara en som var trasig men som sagt är dom medvetna om problemet och tog det på good will trots att bil rackarn gått över 10 000 mil nu.
Som sagt bra service!!!
Även på min var det bara en som var trasig men som sagt är dom medvetna om problemet och tog det på good will trots att bil rackarn gått över 10 000 mil nu.
Som sagt bra service!!!
-
panzo
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Tändspolar
Min tändspole på tredje cylindern pajade för ca ett år den gick på tre cylindrar den gick skit. Men de fixade det under dagen men jag fick betala 900kr. Men när jag läste att det var en barnsjukdom sa jag till och fick pengarna tillbaka det var svhysst.
Men de byter inte de andra tre för en till går sönder det tycker jag är dåligt även de på verkstan bilialen i s-vall..
/Robert..
Men de byter inte de andra tre för en till går sönder det tycker jag är dåligt även de på verkstan bilialen i s-vall..
/Robert..