Det gick åt skogen...
-
AzAkieL
- Bilmodell: Skoda RS Kombi
- Kontakt:
Det gick åt skogen...
Lämnade in min bil på 6000-mila service. Allt var frid o fröjd sånär på några slitage delar vilket man får räkna med. Precis när dom skulle rulla ut bilen åt mig började krånglet. Bilens instrumentpanel lös upp som en hjulgran och dom har efter det fått massor av olika felkoder. Ska bytas elstam i vänster dörr samt motor till centrallås i samma. Elhissen var sen tidigare trasig pga ärgning i dörren. Summan är nu uppe 12 400kr inkl service men vad ska man göra om dom inte får bukt med problemet. Kör en -03 så garantin gick ut för ett halvår sen men en kompis sa att dom eventuellt kan ha sk goodwill-garanti på det hela? Bilen fungerade trots allt när jag lämnade in den. Vart utan den i snart 1 vecka och saknar den. (vart lite långt)
-
RS-Tobbebobbe
Sv:Det gick åt skogen...
Hade jag råkat ut för samma sak så hade jag aldrig betalat ett öre över själva fasta servicekostnaden och hävdat just som du skriver "lämnat in en fungerande bil" Ev fel och klantigheter som verstaden drar på sig i sin iver att få färdigt bilen på så kort tid som möjligt, får stå för dom själva. Så klart att dom extra pengarna skall gå på goodwill!!
Hoppas det löser sig!
//Tobbe
Hoppas det löser sig!
//Tobbe
-
T
- Bilmodell: Skoda Octavia Combi 4x4 L&K
- Kontakt:
Sv:Sv:Det gick åt skogen...
Berätta gärna här hur det gick och vad som var fel!
-
Stevooooo
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Det gick åt skogen...
Shit vad nervös man blir när man läser om alla som har lämnat in sin bil på reparation eller service och fått tillbaka den och allt är bara skit. Det kan ju inte vara roligt att stå där på verkstaden med en bil som är bara skit och mekaniker/säljaren säjer att dom inte är orsaken till problemet men dom kan fixa det men då kommer det att kosta en massa extra.
Som sagt var, håll oss gärna uppdaterade om hur det går och om inte admin misstycker kan du ju lägga ut namnet på företaget (om dom inte vill göra nått åt problemet = "svartlistat", om dom fixar problemet, godwill, erkänner att det är dom som gjort fel = bra, dom verkar pålitliga)
PS. Nån som vet en verkstad i Västerås som dom kan rekomendera Ds.
Som sagt var, håll oss gärna uppdaterade om hur det går och om inte admin misstycker kan du ju lägga ut namnet på företaget (om dom inte vill göra nått åt problemet = "svartlistat", om dom fixar problemet, godwill, erkänner att det är dom som gjort fel = bra, dom verkar pålitliga)
PS. Nån som vet en verkstad i Västerås som dom kan rekomendera Ds.
-
supreme_gangsta
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Det gick åt skogen...
stefan_ åk till arver i sala dom är både billiga å bra..har kompisar från dalarns som åker hit till sala just för att serva bilen
-
AzAkieL
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Det gick åt skogen...
Jag ska uppdatera tråden så fort jag får mera info. Förhoppningsvis på Måndag då reparationerna skulle påbörjas. Bilen står hos Olofsson bil i Nynäshamn så det är en auktoriserad skoda-verkstad.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Det gick åt skogen...
Tråkigt för dig. Jag hoppas det löser sig på bästa sätt.
Tips till nästa gång.
Bildepån Haninge/Nacka där medlemmar har rabatt.
Tips till nästa gång.
Bildepån Haninge/Nacka där medlemmar har rabatt.
-
AzAkieL
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Det gick åt skogen...
Liten uppdatering. Fick se styrdonet idag i dörren och det var helt bränt i anslutningen. Dom påstår att det är pga fukt fast dom kan absolut inte fatta hur fukten kommit dit då kontakten ska vara helt tät samt att den hänger nedåt i dörren. De tror att ngn varit där och hållt på vilket det inte är. Pratade med förra ägaren om det så det ska vara uteslutet. Ngn goodwill kommer det inte bli tal om. Tyvärr så kvarstår problemet med felkoderna till abs trots ny kabelstam samt motor/styrdon. FÅr väl se vad resten kommer att gå på :(
-
MrC
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Det gick åt skogen...
Usch. Låter som en dyr affär. Kan bara säja lycka till och hoppas på det bästa.
Kent
Kent