hej jag skulle vilja ha lite köptips på vad jag skall köpa ang. skoda pick-up.Dom verkar vara övervärderade-dvs populära eller?valiga fel på dom?(mer än 5ans växel,oljud)vad kostar delarna för att fixa det?(svårt?)övrigta svagheter på dom?(dom verkar rosta som svin eller har jag bara råkat ut för dåliga exemplar?(jag håller på med opel kadetter från 70-talet så rost är inget stort problem-inom rimlighetens värld-jag e ju van)törs jag köpa en långmilare diesel(25000mil typ)motordelar till 1.3(packningar,ringar mmmm)går det att få tag på pirat eller är det bara orginaldelar som gäller?(priser-dyrt eller?övriga tips av intresse.Vet ni av nån pickis till salu eller har en till salu -så tipsa på.
tack Håkan
köpa pick-up
-
boston3
- Bilmodell: Skoda pick-up
- Kontakt:
-
tiger900
- Bilmodell: Skoda pickup
- Kontakt:
Sv:köpa pick-up
Jag undrar ungefär samma sak.
Funderar på att köpa.
Behöver råd?
Funderar på att köpa.
Behöver råd?
-
frovik
- Bilmodell: Skoda pickup
- Kontakt:
Sv:Sv:köpa pick-up
Köpte själv en skoda pickup för 1 år sedan, letade efter o hittade en 1,6 bensin denna har en VAG motor (samma som polo)och den går perfekt. Låg förbrukning 0,6 och billiga delar, min var fräsch när jag köpte den så det är lättare att hålla efter rosten då.
-
str
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:köpa pick-up
Köpte min diesel pickup i början av året så jag har väll ingen lång erfarenhet. Men min har gått 30000mil+, inga större problem ensålänge men lite slitage saker får man självklart byta när det gäller dom milen. ex. är en motorkudde dålig på min.
-Standard fel som jag har upplevt är rost! (är dom rostiga från fabrik?)
-sladdrigt växellänkage (ca. 1400:- i delar på vag, men det går att fixa till själv om man inte har tummen mitt handen)
-hjulager bak
Har som sagt bara haft min i 3 månader men är supernöjd. Den är bullrig, trång och kanske lite tråkig! Men en riktig sparbössa och riktigt praktisk! Man kan dessutom få dom att se lite roligare ut med små medel. Prismässigt så kan jag hålla med om att dom är övervärderade! Fick leta länge för att hitta en diesel i "bra" skick för under 25k.
/Martin
-Standard fel som jag har upplevt är rost! (är dom rostiga från fabrik?)
-sladdrigt växellänkage (ca. 1400:- i delar på vag, men det går att fixa till själv om man inte har tummen mitt handen)
-hjulager bak
Har som sagt bara haft min i 3 månader men är supernöjd. Den är bullrig, trång och kanske lite tråkig! Men en riktig sparbössa och riktigt praktisk! Man kan dessutom få dom att se lite roligare ut med små medel. Prismässigt så kan jag hålla med om att dom är övervärderade! Fick leta länge för att hitta en diesel i "bra" skick för under 25k.
/Martin