Betala för en 03 rs kombi?
-
simpan
- Bilmodell: audi a4 1.8 t
- Kontakt:
Betala för en 03 rs kombi?
Tjena!
Tänker nu göra mig av med min audi a4 01:a för att troligtvis bli rs ägare. Har tittat på ett par bilar och tycker att dom verkar prisvärda. Betydligt bullrigare än audin, fast mer mos under motorn och rappare styrning.
Nu till frågan. Vad ska man betala för en rs combi som gått runt 5000-6000 tusen mil, med acc, drag, xenon och lite annat?. Det är ganska stor skillnad på blocket jämfört hos bilhandlare?
Vad ska jag anmärka och fråga om när jag köper en rs?
Tändspolar har jag hört är ett problem samt lacksläpp, och då är frågan var lacksläppet brukar vara?
tacksam för svar.
Tänker nu göra mig av med min audi a4 01:a för att troligtvis bli rs ägare. Har tittat på ett par bilar och tycker att dom verkar prisvärda. Betydligt bullrigare än audin, fast mer mos under motorn och rappare styrning.
Nu till frågan. Vad ska man betala för en rs combi som gått runt 5000-6000 tusen mil, med acc, drag, xenon och lite annat?. Det är ganska stor skillnad på blocket jämfört hos bilhandlare?
Vad ska jag anmärka och fråga om när jag köper en rs?
Tändspolar har jag hört är ett problem samt lacksläpp, och då är frågan var lacksläppet brukar vara?
tacksam för svar.
-
Erik O
- Bilmodell: BMW 330 dA
- Kontakt:
Sv:Betala för en 03 rs kombi?
Hej!
Senaste Skoda Octavia Combi RS jag såld gick för 144.900:-
Det var en Svart 03 på 5500 mil med Xenon, drag, cd, farthållare, mittarmstöd, acc, 8 alu hjul. 16 orginal på vinterhjul & 17" orginal på sommar hjulen (från en halvkombi).
Min bedömning är att de är mycket lätt såld, speciallt svart/silver och kombi.
Mvh, Erik
Skoda Säljare.
Senaste Skoda Octavia Combi RS jag såld gick för 144.900:-
Det var en Svart 03 på 5500 mil med Xenon, drag, cd, farthållare, mittarmstöd, acc, 8 alu hjul. 16 orginal på vinterhjul & 17" orginal på sommar hjulen (från en halvkombi).
Min bedömning är att de är mycket lätt såld, speciallt svart/silver och kombi.
Mvh, Erik
Skoda Säljare.
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Betala för en 03 rs kombi?
Du hittar många beg nu samt till bra priser pga folk som bytt till sig nyare rs,en och vill bli av med den, men en 03a med runt 5000 mil på mätarn så får du nog ge runt 130-140k för med tex klima,drag,xenon osv... privat/bilhandlare har ungefär samma pris,men hittat handlare som har betydligt bättre priser...
-
RS-Tobbebobbe
Sv:Sv:Sv:Betala för en 03 rs kombi?
Undvik helst äldre RS kombi än 2004, dom flesta äldre har mycket problem med frasiga stolar, tändspolar trasiga Xenon-lampor (elektronik) och diverse småfel. från årsmodell 04 gjordes en del förbättringar på dessa områden. Det enda är väl lacksläppet på baklucka som det fortfarande är problem med tror jag. Mao, ta en så ny som du har möjlighet till..
Lycka till!
Lycka till!
-
Bunda
- Bilmodell: Skoda Combi RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Betala för en 03 rs kombi?
Köpte en 03a combi rs förra veckan för 136 lax (privat). Var väl inte så värst mkt lullull på den (cd/mp3-stereo, drag, vinterdäck på alu-fälg, rails) men den verkade vara i mkt gott skick och jag har än så länge (peppar peppar) inte upptäckt några problem på den...
/Fredde
/Fredde
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Betala för en 03 rs kombi?
"Undvik helst äldre RS kombi än 2004, dom flesta äldre har mycket problem med frasiga stolar, tändspolar trasiga Xenon-lampor (elektronik) och diverse småfel. från årsmodell 04 gjordes en del förbättringar på dessa områden. Det enda är väl lacksläppet på baklucka som det fortfarande är problem med tror jag. Mao, ta en så ny som du har möjlighet till."
Det har inte genomförts några ändringar på 04an gemfört mot tidigare...samma bil samma "fel" så att säga, ända som skiljer från första 01 som kom ut är tryckröret vid hö hjulhus som blev lite mer kompakt på 02 uppåt...
Det har inte genomförts några ändringar på 04an gemfört mot tidigare...samma bil samma "fel" så att säga, ända som skiljer från första 01 som kom ut är tryckröret vid hö hjulhus som blev lite mer kompakt på 02 uppåt...
-
d00m
- Bilmodell: Seat Leon Cupra R
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Betala för en 03 rs kombi?
Min är en 04:a och jag har inte haft några som helst problem med den, har gått klockrent i exakt två år nu. Funderar dock på att sälja ändå då jag är lite sugen på en Seat Leon Cupra R, har inget behov av en kombi längre. Fast jag tvekar fortfarande då jag trivs så bra med bilen... Lite nyfiken är jag dock på vad en handlare skulle ge i inbyte. Den har gått 1600 mil och har xenon, BSR PPC (215 hk) m.m.
-
lillen
- Bilmodell: Skoda octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Betala för en 03 rs kombi?
vad tycker ni man ska ge för en RS combi röd 1800mil -03a utagen 040430 xeon regnsensor acc cd farthållare.?? på firma
-
Bunda
- Bilmodell: Skoda Combi RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Betala för en 03 rs kombi?
De vill säkert ha 150 för den (antar jag)... Får du ner den till nånstans runt 143-145 har du nog gjort ett bra jobb...
/Fredde
/Fredde
-
Tobbe80
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Betala för en 03 rs kombi?
140k.....är ett bra pris med tanke på det låga miltal