Vindrutetorkaren..

I detta forum skriver vi om Skoda RS.
djnikej
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Vindrutetorkaren..

Inlägg av djnikej »

fick spelet igår, fast jag stängde av den gick den för fullt! På full fart gick den som om den passarde ljudvallen! Men efter ett tag blev den som normal igen och gick att stänga av! Jag har regnsensor bör tilläggas! Någon som varit med om nåt liknande?
Breitling
Bilmodell: GSX-R 1000
Kontakt:

Sv:Vindrutetorkaren..

Inlägg av Breitling »

nej!, men det låter som om du fick nått skit på själva sensorn. kolla på vindrutan satt delen vid sensorn är hel och ren. kan funka!

MVH
Breitling
skodaturbo
Bilmodell: Octavia Combi
Kontakt:

Sv:Vindrutetorkaren..

Inlägg av skodaturbo »

Jo jag har också råkat ut för det en gång, vispade som vansinniga och slutade först en stund efter att man stängt av dom. verkar som regndropparnas storlek är känslig, kan ha blivit imma på sensorn eller något. Omvänt har det hänt att man fått ställa känslighetsreglaget på max för att få igång dom vid vid vissa sorters duggregn. När man väl fått dom å starta kan man ställa tillbaka känsligheten på min för att få en passande "intervall". För det mesta funkar det dock som det ska. Det som retar mig mest är väl att man måste stänga av och slå på dom varje gång man slagit av tändningen. Vore bättre om dom bara styrdes av torkarspakens läge dvs lämnar jag den i regnsensor på så ska den vara kvar där tills jag ändrat. Då slapp man att torkarna slår ett slag på torr ruta varje gång man sätter på regnsensorn som det är nu.
Skriv svar