19" vs sänkning
-
Mr.T
- Bilmodell: Skoda octavia Rs
- Kontakt:
19" vs sänkning
Med risk att bli sågad postar jag ännu en tråd i denna översvämmade kategori.
Har använt sökfunktionen men får ingen riktig klarhet i detta så ni får ursäkta min okunnighet.
Har nyligen införskaffat min första Skoda rs och sitter i tankar kring 19" nu till torr säsongen men är även mycket sugen på att sänka kärran.
Går det att klämma dit 19" med 235/35 sulor och sänka en 20-30mm men ändå kunna föra bilen relativt normalt utan att det tar i konstant?
Måste jag byta dämpare om jag skaffar kortare fjädrar?
Satt och kikade på H&R 20mm till Rs kan det vara nått att slå till på?
Har även blivit erbjuden ett cobra coilover kitt till ett mycket förmånligt pris som sänkte 30-60mm blir detta alldeles för mycket när man ska på med 19"?
Tacksam för svar.
Mvh/
Har använt sökfunktionen men får ingen riktig klarhet i detta så ni får ursäkta min okunnighet.
Har nyligen införskaffat min första Skoda rs och sitter i tankar kring 19" nu till torr säsongen men är även mycket sugen på att sänka kärran.
Går det att klämma dit 19" med 235/35 sulor och sänka en 20-30mm men ändå kunna föra bilen relativt normalt utan att det tar i konstant?
Måste jag byta dämpare om jag skaffar kortare fjädrar?
Satt och kikade på H&R 20mm till Rs kan det vara nått att slå till på?
Har även blivit erbjuden ett cobra coilover kitt till ett mycket förmånligt pris som sänkte 30-60mm blir detta alldeles för mycket när man ska på med 19"?
Tacksam för svar.
Mvh/
-
Stefan 340
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:19
Det ska inte vara några problem, jag har skälv 215*30*20+sänkning på min rs.
-
whitestripe
- Bilmodell: subaru
- Kontakt:
Sv:Sv:19
stefan, tänk på att din bil är breddad också.
jag kör med 19" och osänkt än så länge och det skrapar i hjulhusen i gupp och så när man åker.
ska sätta på coilover kit snart (likadan som stefans) och jag skulle rekommendera att ha det på din bil med.
jag kör med 19" och osänkt än så länge och det skrapar i hjulhusen i gupp och så när man åker.
ska sätta på coilover kit snart (likadan som stefans) och jag skulle rekommendera att ha det på din bil med.
-
rs_autopower
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:19
Jag hade ställbart på min men det gick inte kan jag säga....kunde max sänka 20mm....det är lite problem redan med orginalhöjd med 235or och 19" fälgar...men det e bara att testa då får du svaret.Det kan ju funka med vissa fälgar? Mackans gamla bil är breddad 3cm i hjulhusen så det är därför dessa fälgar passar.....prova sätta dom på en orginalbil-)))
-
whitestripe
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:19
men om jag minns rätt så hade markus bil (stefans) 7,5" breda fälgar så även det spelar ju in med..
min är 8" så vi får se hur det går. har man 8,5" så kan tag tänka mig att det blir bekymmer.
min är 8" så vi får se hur det går. har man 8,5" så kan tag tänka mig att det blir bekymmer.
-
Mr.T
- Bilmodell: Skoda octavia Rs
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:19
Hur mycket har du planerat att sänka din Rs Fredrik?
Skulle vara intressant att veta då 19" jag beställt också är 8" bred.
Skulle vara intressant att veta då 19" jag beställt också är 8" bred.
-
whitestripe
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:19
så mycket det går. =)
nej jag vet inte faktiskt. det är det som är fördelen med ställbart. Jag tcykte att det var för riskalbelt att att bara köpa fjädrar utan att veta om det skulle funka. Så jag köpte en likadan H&R sats som marcus hade (stefan har) på sin bil. ska montera den innan emmaboda är det tänkt. och en del annat.
nej jag vet inte faktiskt. det är det som är fördelen med ställbart. Jag tcykte att det var för riskalbelt att att bara köpa fjädrar utan att veta om det skulle funka. Så jag köpte en likadan H&R sats som marcus hade (stefan har) på sin bil. ska montera den innan emmaboda är det tänkt. och en del annat.
-
Stefan 340
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:19
Mina är 7,5 tum men det måste gå att få dit 19 tum
-
Fahlgren
- Kontakt:
Sv:Sv:19
[quote]Det ska inte vara några problem, jag har skälv 215*30*20+sänkning på min rs.
[/quote]
Är inte 215/30-20 ungefär lika höga som 235/35-19 fast smalare? Är det inte större chans att de bredare 19-tummarna tar i än att de smalare 20-tummarna gör det.
[/quote]
Är inte 215/30-20 ungefär lika höga som 235/35-19 fast smalare? Är det inte större chans att de bredare 19-tummarna tar i än att de smalare 20-tummarna gör det.