Hej !
Vi behöver en andrabil och har tittat på en Fabia 1,4 -02 som gått strax över 9000mil. När ska man byta kamrem på en sådan ?
Vad mer kan vara läge att kolla upp på en sådan ?
Sen såg jag att dom säljer nya Fabia 1,2 Classic med AC, LM-hjul, metalic mm för 102 000:- nästan så man funderar på en ny i stället. Det verkar ju som att andrahansvärdet är rätt ok och dom tappar inte så mycket som tex min saab 9-5a som sjönk ca 100 000:- på ett år och 5000mil.
Säg att man köper en ny och har den i 3år/5000mil man borde kunna få ca 70 000:- för den då om man jämför med de -03or som ligger ute på anonns idag. 2års garanti och 3års vagnskada är ju inte fel....
Köpa Fabia, kamremsbyte ?
-
m2949
- Bilmodell: Skoda Fabia
- Kontakt:
-
hamodi
- Bilmodell: Skoda Fabia Classic 1.4
- Kontakt:
Sv:Köpa Fabia, kamremsbyte ?
kamremen bör bytas vid 12000 mil så det är kanske läge för prut ;)
-
RS-JANNE
- Bilmodell: Skoda Octavia-rs
- Kontakt:
Hej! När våran Fabia 1.4 101 hk motorn hade rullat 5800 mil så rasslade det till. Spännrullen till kamremmen hade skurit...... Dvs. trots att det ärl långa bytesintervaller på kamremmar så är det ingen garanti att andra rörliga delar håller lika länge. Jag har hört liknande historier om andra bilmärken också.
Sedan tycker jag att det är stor skillnad mellan dom olika motoralternativen på fabia. 1.2 motorn är mycket råare och segare än dom andra 1.4 alternativen.
Fabia är annars en mycket trevlig bil tycker jag. mvh Janne
Sedan tycker jag att det är stor skillnad mellan dom olika motoralternativen på fabia. 1.2 motorn är mycket råare och segare än dom andra 1.4 alternativen.
Fabia är annars en mycket trevlig bil tycker jag. mvh Janne
-
KAN
Du får nog räkna med att tappa 45-50% av värdet på en ny bil efter 3 år och 5000 mil. Värdet är alltså vad du får i inbyte, inte vad dom annonser ut för.