Parkeringsvarning fram

I detta forum skriver vi om Skoda RS 2.
Triathlon
Bilmodell: Skoda Octavia RS II
Kontakt:

Parkeringsvarning fram

Inlägg av Triathlon »

Hej,

har någon erfarenhet att montera in parkeringsvarning fram i efterhand? Vad går det på?
Jag har standard p-varning bak och den är fin fin. Bättre än på den gamla RSn. Fint med display etc.
Snart kan man parkera in med ögonbindel på och snabbt går det.
Vissa lägga säkert hellre pengar på chipningen men jag tycker det känns lyxigt speciellt i storstan.
matkar
Bilmodell: Octavia Combi RS 2.0 TFSI
Kontakt:

Sv:Parkeringsvarning fram

Inlägg av matkar »

Då jag beställde min bil rekommenderade inte säljaren mig att välja parkeringssensor fram. Han hade haft det på några bilar och det var bara irriterande. Det som var jobbigt enligt han är att den inte går att stänga av. Så ifall man kör sakta i stan och man stannar för gångare går den igång ifall någon går nära. Jag hade tänkt ta parkeringssensor fram men valde bara bak. Men kanske andra som har bra erfarenheter av sensor fram?

/Mattias
Triathlon
Bilmodell: Skoda Octavia RS II
Kontakt:

Sv:Sv:Parkeringsvarning fram

Inlägg av Triathlon »

Jag såg en sensor hos Kjell & Co som man kanske kunde koppla in och montera snyggt i grillen. Men risken finns att de blir mek och inte snyggt inne i bilen. Därför är jag ut efter om någon har gjort det eller erfarenhet med det. Det verka så att inte speciellt många beställa bilen med parkeringsvarning, tydligen hellre 18" etc.
Furby
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Parkeringsvarning fram

Inlägg av Furby »

Jag vet att jag läst någonstans att parkeringsvarnaren fram på Octavia sätts på manuellt när man behöver den.

Alternativ om man vill eftermontera kan en gps vara om man kopplar den till en kamera enl. länk.

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=34650
Bo_1981
Bilmodell: Skoda Oktavia 1,9tdi GLX
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Parkeringsvarning fram

Inlägg av Bo_1981 »

Vet inte hur Octavian är med Parkeringsvarning fram men i Nya Passaten så går den att slå av och på med en knapp brevid växelspaken. Men även om man har den på hela tiden så har iallafall inte jag märkt av att den stör i stadskörning, i köbildning är det sällan man kommer så pass nära bilen framför att den börjar pipa. Enda gången den piper är när man ska parkera.
Skriv svar