Hej alla skodafans,
hälsade på grabbarna på Bilcentrum i Hässleholm idag, fick tillfälle att prova nya RS tdi. Jäklar vilken bil-- hjulspinn i tvåan, trean och härligt drag i alla växlar utom sexan. Alla chanser att denna dieselracer blir populär-- framför allt av ägarna men även däckhandlarna kommer att få sitt.
Bilen var inte helt klar för provkörning då transportsäkringen var kvar ( därav den höga markfrigången) så det blev inte någon avancerad körning, men enligt Marcus så skall det snart fixas.
Största problemet med bilen är väl snarast att det blir svårt att somna de närmsta nätterna!
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/628/stora/P1010149.JPG
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/628/stora/P1010148.JPG
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/628/stora/P1010147.JPG
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/628/stora/P1010146.JPG
Provkörning RS2 TDI
-
habje
- Bilmodell: Skoda octavia Ele 1,8T, fabia-01
- Kontakt:
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Provkörning RS2 TDI
Ungefär som jag väntat mig av den. Kul om man tittar på ekonomirallyt med en Seat FR TDI. Som jag fattar det tar den 0,53 vid 130km/h. Lägsta notering är 0,398 vid 75km/h
Jag läste en annan provkörning.
" went round to Sparshatts to drop off my insurance details so my car could be registered and they had the demo car there. I couldn't resist the urge to give it a run up the road.
Well I have to say in terms of refinement it leaves the Fabia standing. The engine is quieter and feels more relaxed under acceleration. It doesn't make the car feel too nose heavy either although I was a bit limited due to the evening rush hour traffic.
I feels quiet perky in acceleration and almost as fast as the petrol so I think it's going to be a winner for the fuel consumption concious among us.
Watch out Mondeo - I think the reps have a new car in town."
Jag läste en annan provkörning.
" went round to Sparshatts to drop off my insurance details so my car could be registered and they had the demo car there. I couldn't resist the urge to give it a run up the road.
Well I have to say in terms of refinement it leaves the Fabia standing. The engine is quieter and feels more relaxed under acceleration. It doesn't make the car feel too nose heavy either although I was a bit limited due to the evening rush hour traffic.
I feels quiet perky in acceleration and almost as fast as the petrol so I think it's going to be a winner for the fuel consumption concious among us.
Watch out Mondeo - I think the reps have a new car in town."
-
Björn S (nalle)
Sv:Sv:Provkörning RS2 TDI
Om man jämför med TFSI modellen, vilken är "piggast"? Om det går att jämföra dvs.
//nalle
//nalle
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Provkörning RS2 TDI
Vad skiljer på utsidan på RS2 TDI och RS2 TFSI?
Olika ändrör ? Märket på bakluckan/ Vad står det på TDI'n?
Olika ändrör ? Märket på bakluckan/ Vad står det på TDI'n?
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Provkörning RS2 TDI
Det skiljer ingenting. Endast annan varvräknare på insidan. Provsatt en 5/8 på Mantorp då jag också såg den köra RS banan.
-
skallie
- Bilmodell: Karoq Sportline 4x4
- Kontakt:
-
maverick
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Provkörning RS2 TDI
[quote]Om man jämför med TFSI modellen, vilken är "piggast"? Om det går att jämföra dvs.
//nalle[/quote]
En rent teoretisk bedömning tagen från de tekniska specifikationerna är att TDI:n vinner allt utom sprinten 0-100.
Visst, den toppar mindre än TFSI, men som vardagsbil lär den vara lättast att leva med. 350Nm räcker till mycket.
//nalle[/quote]
En rent teoretisk bedömning tagen från de tekniska specifikationerna är att TDI:n vinner allt utom sprinten 0-100.
Visst, den toppar mindre än TFSI, men som vardagsbil lär den vara lättast att leva med. 350Nm räcker till mycket.