Nu har jag testat.

I detta forum skriver vi om Skoda RS 2.
MrC
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Nu har jag testat.

Inlägg av MrC »

Fick då äntligen testa detta monster.
Blev inte ett dugg impad faktiskt. Visst, där är ett härligt vrid runt 2000 rpm men jösses vad fort det tar slut. Man växlar så axeln hållar på att hoppa ur led.
Nu är man ju van vid sin egen bensinare så det är väl därför man blev så besviken, men om man inte har kört den och sen hoppar in i TDI modellen så blir man säkert impad.
Nu blir jag säkert påhoppad av alla er som kör nya TDIn men jag menar inget illa med denna tråd. För att vara en diesel så är den ju grym men kan inte jämföras med TFSIn.
brma
Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
Kontakt:

Sv:Nu har jag testat.

Inlägg av brma »

Håller med dig Kent!
En diesel är en vridmaskin utan like men gillar man gött mos från 1800 rpm till 7000 rpm är det bensin som gäller. En diesel gör sig nog bäst med dsg, annars blir det mycket rycka i kryckan.
Kanske kan passa på att lägga ut dagens gåta, varför varvar inte en dieselmotor lika mycket som en bensinmotor med samma grundförutsättningar (slag och borr)?
MrC
Kontakt:

Sv:Sv:Nu har jag testat.

Inlägg av MrC »

Ingen aning men tippar på att det har med bränslet att göra. Högt tryck från spridarna men inte samma effekt i dieseln som i bensin.
maverick
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Nu har jag testat.

Inlägg av maverick »

För att motorn spikar om den varvar för högt pga dieselns egenskaper?
MrC
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Nu har jag testat.

Inlägg av MrC »

Nu vet jag men ni andra kan fundera vidare. Jag hade lite rätt. Det har med bränslet att göra.
ToHans

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Nu har jag testat.

Inlägg av ToHans »

Diesel har väl en mycket mindre explosiv förbränning och brinner långsammare och "svalare"?!

Med Vänlig Hälsning
-=[Tobbe]=-
Skriv svar