Köptankar
-
Krippnet
- Bilmodell: Seat Toledo 1.8T
- Kontakt:
Köptankar
Funderar på att älja av min Toledo Sport 1,8T nu till våren och köpa en Fabia RS istället men har lite frågetecken.
Är det samma serviceintervaller som bensinturbo eller ska dom servas oftare? Hur är det med servicekostnader? Är det dyrare än bensin?
Vad jag förstår så fick bilen partikelfilter från årsmodell 06. Billigare skatt, men är det någon nackdel med den modellen att den är slöare m.m. rekomonderar ni årsmodell före eller >06?
Och sist men inte minst, är det den "vanliga" bultdelningen 100/5 genom alla årsmodeller eller har dom bytt till 112/5?
Är det samma serviceintervaller som bensinturbo eller ska dom servas oftare? Hur är det med servicekostnader? Är det dyrare än bensin?
Vad jag förstår så fick bilen partikelfilter från årsmodell 06. Billigare skatt, men är det någon nackdel med den modellen att den är slöare m.m. rekomonderar ni årsmodell före eller >06?
Och sist men inte minst, är det den "vanliga" bultdelningen 100/5 genom alla årsmodeller eller har dom bytt till 112/5?
-
mr green
- Bilmodell: Skoda Fabia RS
- Kontakt:
Sv:Köptankar
Hallå. Ja serviceintervallerna har jag inte fått nåt begrepp om alls tyvärr. Vissa säger 3000mil o andra 1500mil. priser har jag inte nån koll på heller då min bara har gått 1000mil än så länge.
Sen har vi det där med 06:orna. Dom med partikelfilter e slöare tyvärr (jag har det). Men dom e ju iaf billigare att äga. Vill du ha en rappare bil så välj en tidigare modell.
Bultmönstret e 5/100.
Sen har vi det där med 06:orna. Dom med partikelfilter e slöare tyvärr (jag har det). Men dom e ju iaf billigare att äga. Vill du ha en rappare bil så välj en tidigare modell.
Bultmönstret e 5/100.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Köptankar
Dessutom ska den vara tillverkad efter v4 2004 om man vill ha en rapp bil. Uväxlingen på 4:an-6:an ändrades då.
Service efter 1500 mil.
1500 mila ca 1500:-
3000 mila ca 3000:-
Service efter 1500 mil.
1500 mila ca 1500:-
3000 mila ca 3000:-
-
Krippnet
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Köptankar
Tack för svaren!
verkar vara i stort sett samma serviceintervaller och kostnader för service som nuvarande bilen.
Synd att bilen är så sällsynt i Stockholm på blocket nu så man inte kan åka och provköra. Kan ju hända att man inte längre vill ha den efter provkörning... eller så blir det tvärt om, hehe.
verkar vara i stort sett samma serviceintervaller och kostnader för service som nuvarande bilen.
Synd att bilen är så sällsynt i Stockholm på blocket nu så man inte kan åka och provköra. Kan ju hända att man inte längre vill ha den efter provkörning... eller så blir det tvärt om, hehe.
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Köptankar
Fabia RS har väl ändå inte partikelfilter???
-
Krippnet
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Köptankar
[quote]Fabia RS har väl ändå inte partikelfilter???[/quote]
Jo årsmodell 06 > har partikelfilter, därav miljöklass 2005 och billigare skatt.
Jo årsmodell 06 > har partikelfilter, därav miljöklass 2005 och billigare skatt.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Köptankar
Miljöklass 2005 har inget med partikelfilter att göra.
Det ger den nya beskattningen och har man dessutom partikelfilter får man 6000 i reducerad skatt.
Det ger den nya beskattningen och har man dessutom partikelfilter får man 6000 i reducerad skatt.
-
fabia rs
- Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Köptankar
Fabia RS har INTE partikelfilter !!!!!!!!! klart !!!!!
Men det finns 2005 klassade som är ungefär ett år gamla nu !´!!!!
och 2000 klassade går bättre än 2005 !!!! om man inte chippar dom men då är dom inte 2005 klassade !!!! men vem kan bevisa det ?????
Mvh Karlzzon
Men det finns 2005 klassade som är ungefär ett år gamla nu !´!!!!
och 2000 klassade går bättre än 2005 !!!! om man inte chippar dom men då är dom inte 2005 klassade !!!! men vem kan bevisa det ?????
Mvh Karlzzon