Chipning ny bil
-
Timmer
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Chipning ny bil
Hej
Jag väntar på min nya RS ca.7 veckor till. Är det någon som vet hur långt bilen bör ha gått innan man chipar den, jag har tittat lite på Dahlbecks Racing och tycker de verkar seriösa, någon som har någon annan favorit firma?
Erling
Jag väntar på min nya RS ca.7 veckor till. Är det någon som vet hur långt bilen bör ha gått innan man chipar den, jag har tittat lite på Dahlbecks Racing och tycker de verkar seriösa, någon som har någon annan favorit firma?
Erling
-
mogwai
- Bilmodell: Skoda Octavia kombi 1.8t
- Kontakt:
Sv:Chipning ny bil
3år (efter garantin gått ut)
och sen har vi rabatten på Turbocenter
och rent generellt favoritfirman för alla på skodaklubben "ACE"
och sen har vi rabatten på Turbocenter
och rent generellt favoritfirman för alla på skodaklubben "ACE"
-
Carlen
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Behövs väl igen speciell inkörning innan chippning, men ett par hundra mil är väl aldrig fel att köra innan.
Men tänk på att alla garantier upphör.
Men tänk på att alla garantier upphör.
-
RejSBob
- Bilmodell: Octavia RS '03, BMW 2002 tii ´73, Volvo 745 Turbo ´90
- Kontakt:
Sv:Sv:Chipning ny bil
mogwai> Jag tror du får exkludera bl.a. mig o fightingdiva ur listan som gillar ACE bäst... vi kör ju trotsallt REVO.. :D
Men ACE är bra, o REVO med.. beroende på vad man vill ha/siktar på..
/Robban
Men ACE är bra, o REVO med.. beroende på vad man vill ha/siktar på..
/Robban
-
RSRacing
Sv:Sv:Sv:Chipning ny bil
Mums! = )
Vill också ha revo.........daaaaah! nu! nu! nu! nu!
Vill också ha revo.........daaaaah! nu! nu! nu! nu!
-
RSM
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Chipning ny bil
seriell programering borde vara det bästa så man kan återställa bilen vid typ service och om nåt går sönder. revo verkar sjysst. superchip har också seriell till skoda. vet dock ej om det går att skifta bilen mellan orginal och trim då. hör med motor nord.
-
ThomasT
- Bilmodell: VW Golf Gti mkIV
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Chipning ny bil
Jag har för mig att bilen loggar "highscore" på bla. rpm och laddtryck. Så det går att se om bilen har gått "onormalt"...
-
RejSBob
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Chipning ny bil
ThomasT> Intressant. Jag vet att BMW M3 E46 loggar maxvarv, och tid man spenderat "ovanför" varvstoppet.. men M3:an har ju ett "mjukt" varvstopp så att man ska kunna övervarva lite.. mystiskt men sant.. :)
REVO höjer varvstoppet med 200 RPM så om det loggas "High score" så lär det visa detta... måste kolla vad REVO säger om detta...
/Robban
REVO höjer varvstoppet med 200 RPM så om det loggas "High score" så lär det visa detta... måste kolla vad REVO säger om detta...
/Robban
-
SkodaRs2003
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Chipning ny bil
växla före varvstoppet............
-
RejSBob
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Chipning ny bil
SkodaRS2003> Prova det vid en 402 meters sprint... från 1->2:an är det _lätt_ att slå i varvstoppet... Nerverna är ju inte kolugna direkt då.. :)
/Robban
/Robban
-
SkodaRs2003
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Chipning ny bil
he he he : )
-
Timmer
- Bilmodell: Skoda RS
- Kontakt:
Hej på er alla glada skribenter, tack för alla tipsen.
Jag förstod inte mycket av vad ni menade men jag börjar att förstå att det är en mängd glada och hjälpsamma människor i Skoda klubben.
Erling
Jag förstod inte mycket av vad ni menade men jag börjar att förstå att det är en mängd glada och hjälpsamma människor i Skoda klubben.
Erling
-
whitestripe
- Bilmodell: subaru
- Kontakt:
...optibox...
-
TurboMartin
Hej pa dig!
Kul med ny Octavia, har kopt tva st sjalv.
(Skriver utomlands, darfor ser vissa bokstaver lustiga ut)
Chippa for sjutton inte innan garantin gatt ut, det ar mitt tips. Har haft ras pa ny RS efter chip inom garanti och det var helt kort. Du kommer angra dig nat hemskt om det kranglar. Skulle du inte kunna halla dig sa se till att skaffa ett komplett kit med avgas/trim etc fran samma firma. Och ta deras motor/garanti, att spara dom pengarna ar idioti. Jag har blivit av med ca 21000 for att jag inte gjorde som jag skriver ovan, sa tro mig att jag vet vad jag pratar om. Tank pa att vissa turbos tex rasar aven utan trim, om du da har otur och har trimmat sa blir det problem. Du kan inte ens byta avgassystemet langre utan att garantin havs pa din bil, tank pa det. Las aven andra tradar om det pa forumet. Helbilsgodkannande! Trist men tyvarr sant.
I ovrigt sa lycka till med nya RSn! Satt inte in stereon sjalv heller forresten, det skall flyttas kablar i Dinkontakten. Ett bra tips.... Las garna om "SKoda hittade inte felet" pa bilstereo forumet.
Har i Dubai finns inga andra Octavior an standard, inte en enda RS. Trist det med! Far aterse min parla hemma i Sverige om ett par dagar, jag langtar tills dess!
Martin.
Kul med ny Octavia, har kopt tva st sjalv.
(Skriver utomlands, darfor ser vissa bokstaver lustiga ut)
Chippa for sjutton inte innan garantin gatt ut, det ar mitt tips. Har haft ras pa ny RS efter chip inom garanti och det var helt kort. Du kommer angra dig nat hemskt om det kranglar. Skulle du inte kunna halla dig sa se till att skaffa ett komplett kit med avgas/trim etc fran samma firma. Och ta deras motor/garanti, att spara dom pengarna ar idioti. Jag har blivit av med ca 21000 for att jag inte gjorde som jag skriver ovan, sa tro mig att jag vet vad jag pratar om. Tank pa att vissa turbos tex rasar aven utan trim, om du da har otur och har trimmat sa blir det problem. Du kan inte ens byta avgassystemet langre utan att garantin havs pa din bil, tank pa det. Las aven andra tradar om det pa forumet. Helbilsgodkannande! Trist men tyvarr sant.
I ovrigt sa lycka till med nya RSn! Satt inte in stereon sjalv heller forresten, det skall flyttas kablar i Dinkontakten. Ett bra tips.... Las garna om "SKoda hittade inte felet" pa bilstereo forumet.
Har i Dubai finns inga andra Octavior an standard, inte en enda RS. Trist det med! Far aterse min parla hemma i Sverige om ett par dagar, jag langtar tills dess!
Martin.
-
Kabben
- Bilmodell: Skoda Rapid Spaceback
- Kontakt:
Chippning ny bil
Hej.
Jag såg att BSR har släppt PPC till Skodan.
Men dom rekomenderar att man installerar första ggn hos dom,
beror det på alla "fel" som har varit på PPC trimmade bilar.
Så dom kan logga bilarna å se om det är fel på några parametrar?
Avråder ni att trimma med PPC?
Tcker 8900 var dyrt för chippning men det är smart å kunna ta bort trimmet igen om man vill.
Jag såg att BSR har släppt PPC till Skodan.
Men dom rekomenderar att man installerar första ggn hos dom,
beror det på alla "fel" som har varit på PPC trimmade bilar.
Så dom kan logga bilarna å se om det är fel på några parametrar?
Avråder ni att trimma med PPC?
Tcker 8900 var dyrt för chippning men det är smart å kunna ta bort trimmet igen om man vill.
-
Labbe
- Bilmodell: Skoda octavia rs
- Kontakt:
Sv:Chippning ny bil
Chippade min bil idag hos tuning chip vart så jäla nöjd alltså går som fan väntar nu på sommaren så jag kan räjsa mot alla andra nördar. Inte skoda grabbar alltså.
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Chippning ny bil
eeeh.. glöm inte att byta kopplingen innan . den pallar inte med trycket.. som en sa innna.. kopplingen är gjord för Agda 85
Draco
Draco