avgas lampa
-
dannes41
- Bilmodell: octavia slxi
- Kontakt:
avgas lampa
Igår började avgas lampan lysa,bilen går som vanligt.Någon annan som haft samma problem?
-
brma
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Sv:avgas lampa
Har du inte garanti på bilen? Jag skulle åka till verkstaden direkt isåfall.
-
dannes41
- Kontakt:
Sv:Sv:avgas lampa
Verkstaden sa att det var något sporadiskt fel.Dom noll ställde felminnet så få se om det var något tillfälligt tillfälligt eller om det dycker upp igen.Har garanti kvar men det är tråkigt iallafall om det vore något fel för bilen är bara 15månader.
-
brma
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:avgas lampa
T ex vissa Mercedes har ett väldigt känsligt diagnossystem som gör att ett femeddelande tänds om den så bara missar att tända en gång, dvs en misständning under tiden du kör kan resultera i verkstadebesök för släckning av lampan. Jag tror inte att du behöver oroa dig för att något är trasigt på din bil, troligen bara lite datorhicka.
-
dannes41
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:avgas lampa
Det gick 2 dagar så dök samma fel upp igen.Bilen drar mer bensin än vanligt(ca 0,92/mil landsvägskörning)och knackar i ventilerna till o från på tomgång.Har fått ny tid på verkstaden+lånebil.Jag har en 1,6 mpi.Det var kanske dumt o inte beställa en fsi.Mer info efter 17/1.
-
dannes41
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:avgas lampa
Bilen är på verkstaden för byte av lambdasond så få se om det är den det är fel på.
-
dannes41
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:avgas lampa
Lambda sonden är nu bytt,nu är allt som det ska med bilen.
-
dannes41
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:avgas lampa
Då var det dax igen,avgas lampan tänd,esp lampan lyser och bilen orkar knappt gå framåt.någon som vet var det kan vara för fel?vatten läkaget är tillbaka för tredje sommaren irad,gummi listerna har skavt bort lacken vid insteget till baksätet.kanske dax o beställa en ny bil!!
-
dannes41
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:avgas lampa
det var ett enkelt fel den här gången,bara för mycket vatten i bensinen på macken där jag tankade.