Hur mkt tror ni att man kan få för sin RS som har rullat hela 15700 mil. Lagt mkt pengar på den juh men vet att jag inte kommer få tillbax dem...sitter ju IC,chip, bytat hela avgassystemet mm....tror ni man kan få 90-95 tusen????
Motorhalland här i Halmstad kunde ta den för 70 tusen men då räknade dem inte med vad jag har lagt på den så jag säljer den nog privat...
tackar för svar :)
Hur mkt????
-
VRS_power
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
-
Paska
Sv:Hur mkt????
Kolla på bilpriser.se så ser du vad din bil är värd.Extra utrustning är det svårt att få betalt försök annars sälja delarna löst om du har orginal grejjerna kvar.
-
snowstormer
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II
- Kontakt:
Min hade rullat 16.700 mil i dec och var en 2002 bytte in den mot en ny RSII fick 80.000 för den. Då hade den chip och dom gjorde om all styling till orginal.... Och dom säljer den via bilfirman just nu för99.000kr.....
Så testa och sälj den privat för du får inte mkt för din bil vid inbyte.
Så testa och sälj den privat för du får inte mkt för din bil vid inbyte.
-
danpfe
[quote]Hur mkt tror ni att man kan få för sin RS som har rullat hela 15700 mil. Lagt mkt pengar på den juh men vet att jag inte kommer få tillbax dem...sitter ju IC,chip, bytat hela avgassystemet mm....tror ni man kan få 90-95 tusen????
Motorhalland här i Halmstad kunde ta den för 70 tusen men då räknade dem inte med vad jag har lagt på den så jag säljer den nog privat...
tackar för svar :)[/quote]
Det är visserligen fina grejer som du har på din bil men trim & styling leder nästan alltid till värdeminskning (såvida du inte har turen att hitta någon som faktiskt uppskattar dessa extras).
Vad gäller extrautrustning däremot så är det bästa du kan hoppas på att du får fler intressenter men pengar lär du inte få för det.
Hade min RS ute för försäljning ett antal gånger men ingen ville betala mer för min än för någon annan RS trots att min har allt som fanns att plocka på tillbehörslistan (navi, cd-växlare, drag, soltak osv osv osv). Min kostade 55tkr mer än standard men jag skulle inte fått en krona extra för det.
Den smällen ville jag inte ta så jag lät till slut bli att sälja den för 55 big ones vill man verkligen inte skänka bort om man nu inte är tvungen att sälja av någon anledning.
Jobbigt... men sant...
tackar för svar :)[/quote]
Det är visserligen fina grejer som du har på din bil men trim & styling leder nästan alltid till värdeminskning (såvida du inte har turen att hitta någon som faktiskt uppskattar dessa extras).
Vad gäller extrautrustning däremot så är det bästa du kan hoppas på att du får fler intressenter men pengar lär du inte få för det.
Hade min RS ute för försäljning ett antal gånger men ingen ville betala mer för min än för någon annan RS trots att min har allt som fanns att plocka på tillbehörslistan (navi, cd-växlare, drag, soltak osv osv osv). Min kostade 55tkr mer än standard men jag skulle inte fått en krona extra för det.
Den smällen ville jag inte ta så jag lät till slut bli att sälja den för 55 big ones vill man verkligen inte skänka bort om man nu inte är tvungen att sälja av någon anledning.
Jobbigt... men sant...
-
VRS_power
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Hur mkt????
okej, jag tackar så mkt för svar:)
-
Draco
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Hur mkt????
styling och trimm är oftast inte sådant värde man man får tillbaka .. det är mer huvudvridare och kul grej.
att sälja separat kan också vara svårt men man får mer pengar om man säljer del för del
vet inte hur mycket du hade lagt ut på allt
lite synd att du fick problem med kylarjonson hoppas att det har löst sig
vad för bil skulle du vilja byta dig till?
blir det skoda igen?
att sälja separat kan också vara svårt men man får mer pengar om man säljer del för del
vet inte hur mycket du hade lagt ut på allt
lite synd att du fick problem med kylarjonson hoppas att det har löst sig
vad för bil skulle du vilja byta dig till?
blir det skoda igen?