Bensinvärmare till RS 2
-
umustk
- Bilmodell: VW Polo
- Kontakt:
Bensinvärmare till RS 2
Är det någon som har installerat bensinvärmare på sin RS:2:a? Säljaren trodde att det inte gick för att det inte fans utrymme(troligt vis för att turbon tar plats) Såg att dom tar ca 9000:- för det till de andra modellerna vilket jag inte tycker är så farligt.
-
Wolverine
Sv:Bensinvärmare till RS 2
Det finns hur mycket plats som helst (nästan). Samma monteringssats som till 1.6:an. Ganska smidig montering, jämfört med många andra modeller.
-
Furby
- Bilmodell: Octavia E 4x4
- Kontakt:
Sv:Sv:Bensinvärmare till RS 2
Jag mejlade Skoda Sverige tidigare och fick det här svaret.
"Tyvärr erbjuds inte Webasto värmare till RS modellerna, Octavia med automatväxellåda eller Octavia med fyrhjulsdrift.
Anledningen är enl. uppgift utrymmesskäl.
Webaston kan programeras i bilen maxi dot display. Erbjuds ej med fjärrkontroll. Värmaren värmer både motor och kupé.
Med vänlig hälsning,
Håkan Grentzelius
Skoda Sverige "
Gott om plats i min 4x4. Sitter bakom vänster strålkastare långt där nere.
"Tyvärr erbjuds inte Webasto värmare till RS modellerna, Octavia med automatväxellåda eller Octavia med fyrhjulsdrift.
Anledningen är enl. uppgift utrymmesskäl.
Webaston kan programeras i bilen maxi dot display. Erbjuds ej med fjärrkontroll. Värmaren värmer både motor och kupé.
Med vänlig hälsning,
Håkan Grentzelius
Skoda Sverige "
Gott om plats i min 4x4. Sitter bakom vänster strålkastare långt där nere.
-
Wolverine
Sv:Sv:Sv:Bensinvärmare till RS 2
Exakt samma plats som på RS:en, både på 2.0TFSi och 2.0 TDi.
Du mailade Skoda och Håkan menade säkert att detta inte erbjuds från fabrik, jag pratade dock om eftermontering.
Vanligare är dock att fabriksmontering går (exempelvis A6 2.7/3.0TDi), medan eftermonteringen inte går, då fabrikslösningar ofta har specialfästen, speciella rör och anslutningar, vilket är lättare och billigare att montera i fabriken än efteråt.
Du mailade Skoda och Håkan menade säkert att detta inte erbjuds från fabrik, jag pratade dock om eftermontering.
Vanligare är dock att fabriksmontering går (exempelvis A6 2.7/3.0TDi), medan eftermonteringen inte går, då fabrikslösningar ofta har specialfästen, speciella rör och anslutningar, vilket är lättare och billigare att montera i fabriken än efteråt.
-
simeo77@hotmail.com
- Bilmodell: Skoda
- Kontakt:
Sv:Bensinvärmare till RS 2
Fick min RS i augusti, jag valde bort bensinvärmaren då försäljaren ville ta 26000 för den , körde på motorvärmaren för 3000 istället. Lite av en besvikelse än så länge. Letar efter att eftermontera bensinvärmare billigt. Självklart ska man kunna styra den från maxi dot.
/ stelios
/ stelios
-
Björn S (nalle)
Sv:Sv:Bensinvärmare till RS 2
Vad är det för syfte med en bensinvärmare??
//nalle
//nalle
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Jag kan iaf komma på ett... Du kan ha en varm bil var du än står.
Är inte i behov av att det finns el tillgängligt.
Är inte i behov av att det finns el tillgängligt.
-
Furby
- Kontakt:
Slog på min värmare från lägenheten med fjärren nu ikväll. Gick ner efter 15min och bilens fläktsytem blåste värme eftersom kylarvattnet var uppvärmt. Åkte till kvarterskrogen och käkade. Kom ut till varma bilen utanför eftersom jag startat värmaren igen. Det är vitsen
-
The Weasel
- Bilmodell: Skoda Octavia RS II FL
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Bensinvärmare till RS 2
Benke! Är den SÅ effektiv, att bilen blir varm efter 15 min!!?
-
Furby
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bensinvärmare till RS 2
Det blåser varmt ja, men inte full arbetstemp.
http://www.rsklubben.se/viewtopic.php?t=137
http://www.rsklubben.se/viewtopic.php?t=137
-
Wolverine
Sv:Sv:Sv:Sv:Bensinvärmare till RS 2
[quote]Slog på min värmare från lägenheten med fjärren nu ikväll. Gick ner efter 15min och bilens fläktsytem blåste värme eftersom kylarvattnet var uppvärmt. Åkte till kvarterskrogen och käkade. Kom ut till varma bilen utanför eftersom jag startat värmaren igen. Det är vitsen[/quote]
Du måste ha ett riktigt bra batteri, andra måste åka minst lika långt som värmaren har gått, alltså har värmaren gått i 15-30 min, måste man åka 15-30 min efteråt för att ladda batteriet igen.
Du måste ha ett riktigt bra batteri, andra måste åka minst lika långt som värmaren har gått, alltså har värmaren gått i 15-30 min, måste man åka 15-30 min efteråt för att ladda batteriet igen.
-
bassebas
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.6 TDI -10 + Skoda Octavia 1.8TSI 160dsg-10
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bensinvärmare till RS 2
[quote][quote]Slog på min värmare från lägenheten med fjärren nu ikväll. Gick ner efter 15min och bilens fläktsytem blåste värme eftersom kylarvattnet var uppvärmt. Åkte till kvarterskrogen och käkade. Kom ut till varma bilen utanför eftersom jag startat värmaren igen. Det är vitsen[/quote]
Du måste ha ett riktigt bra batteri, andra måste åka minst lika långt som värmaren har gått, alltså har värmaren gått i 15-30 min, måste man åka 15-30 min efteråt för att ladda batteriet igen.[/quote]
Inga problem om man gör det ett par gånger. Batteriet är på cirka 100 Ah dvs 1.2kWh så om du kör värmaren 30 minuter skulle den behöva dra 2400W för att tömma batteriet.
Du måste ha ett riktigt bra batteri, andra måste åka minst lika långt som värmaren har gått, alltså har värmaren gått i 15-30 min, måste man åka 15-30 min efteråt för att ladda batteriet igen.[/quote]
Inga problem om man gör det ett par gånger. Batteriet är på cirka 100 Ah dvs 1.2kWh så om du kör värmaren 30 minuter skulle den behöva dra 2400W för att tömma batteriet.
-
Wolverine
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Bensinvärmare till RS 2
Ett fabriksbatteri till en 2.0 TFSi är på 60 Ah, själv använder jag dock ett Optima Yellow Top som jag kan rekommendera till de som har många "elprylar" som t.ex. bensinvärmare, stor stereo, osv. monterade.