Bromsar!

I detta forum skriver vi om Skoda Octavia 2.
lejon-hjarta

Bromsar!

Inlägg av lejon-hjarta »

Hej!

Jag behöver hjälp, de så att min nya fina octavia 2006 elegance. Har ett bekymmer, när jag bromsar från hastigheter 110 och uppåt så vibrerar ratten. De spelar ingen roll om jag har vinter eller sommardäck. Eller ändrar på luft trycket. De samma hela tiden. om jag kör i längre hastigheter, 70-50 och bromsar med jämn broms tryck på pedalen. Vet inte hur jag ska beskriva detta, men bilen bromsas då impuls viss. De blir alltså ingen fin jämn in bromsning.

Är de nån som fattar vad jag försöker skriva? I sånna fall måste jag ha hjälp. Bilen är under garanti, men din i Södertälje (skit oxå) hävdar att detta går ej på garanti. Men jag tänker, tänk om det är ett fabrikations fel? Eller material fel?

Om nån har en IDEA värför min bil bromsas på detta viset, så är jag tacksam för svar som rör kring detta. Och inte nån helt utspacad kommentar som inten fattar.

Hade en hyr bil, en golf 2006 då min bil va inne på lackering. Och den bromsade in fin fint och jämt. Inga vibrationer i ratten.

Daniel
Furby
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Sv:Bromsar!

Inlägg av Furby »

Det kan vara skeva bromsskivor. Brukar kännas i pedalen då.
sedaners
Bilmodell: Skoda
Kontakt:

Sv:Sv:Bromsar!

Inlägg av sedaners »

hade en gång samma trassel med min 2.40... 84 årsmodell...
nya bromskivor på biltema o problemet ur världen... Men skeva skivor borde väl gå på garantin? eller vad säger mekarna på forumet?
lejon-hjarta

Sv:Sv:Sv:Bromsar!

Inlägg av lejon-hjarta »

Gissa vad! Min skoda försäljare va så snäll. Han beställde fyra nya skivor samt belägg runt om. Han betalade hela allting. Fastän general agenten sagt att de inte är nån garanti på bromsar som rullat mer än 1600mil eller 6 månader gammal bil. Byte skivorna fram, och bak igår hemma i garaget. Bilen bromsar så jäkla fint nu.

Inga vibrationer....jippie!

Daniel :-)
Skriv svar