Fönsterhiss förarsidan
-
Mrmorphy
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 6 mars 2023, 21:05
- Bilmodell: Fabia
- Kontakt:
Fönsterhiss förarsidan
Har försökt fått till fönsterhissen (elektrisk) på fruns Fabia -09. Började med att byta själva mekanismen men det blev inte bättre. Idag provade jag att byta knappen men samma fel kvarstår. Ner är det inga problem men när den ska upp då hackar den sig uppåt. Men plötsligt ibland så går den upp utan problem. Kan det vara motorn eller något annat som är trasigt?
-
NorrlandsFabia
- Inlägg: 18
- Blev medlem: 4 november 2023, 16:15
- Bilmodell: Fabia 1.2 HTP
- Kontakt:
Re: Fönsterhiss förarsidan
Skulle starkt gissa på glidkuddarna i mekanismen som behöver lite smörjning.
-
Mrmorphy
- Inlägg: 2
- Blev medlem: 6 mars 2023, 21:05
- Bilmodell: Fabia
- Kontakt:
Re: Fönsterhiss förarsidan
"Skulle starkt gissa på glidkuddarna i mekanismen som behöver lite smörjning"
Mekanismen är ju bytt till en ny och det är samma fel fortfarande som innan.
Mekanismen är ju bytt till en ny och det är samma fel fortfarande som innan.

