Passat 01...

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Tessan
Inlägg: 8015
Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
Ort: Gävle
Bilmodell: Volvo V70
Kontakt:

Passat 01...

Inlägg av Tessan »

Hej skodisar.. Har en liten fundering.. Min mor och far äger en Passat combi 01 och nu har lampan i bakluckan pajjat.. Hur byter man den?
I instruktionsboken står de "kontakta närmaste märkesverkstad".. =)
Dom kan ju inte mena allvar att man ska åka till verkstaden för att byta en stackars lampa..
Är de någon som vet då de är VAG som gjort båda Passat och Skoda.. Tänkte om de kunde vara ungefär likadana lampor..

Vore tacksam om någon kunde svara så slipper mor o far lägga ut pengar för en stackars lampa.. =)


~~ Tessan Träffvärd Norr ~~
Tessan
Inlägg: 8015
Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
Ort: Gävle
Bilmodell: Volvo V70
Kontakt:

Sv:Passat 01...

Inlägg av Tessan »

Ingen som vet hur man byter lampa?? Lämnar alla in på verkstaden för de??
SkodaRs2003
Inlägg: 17998
Blev medlem: 25 februari 2009, 23:40
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: BMW M3
Kontakt:

Sv:Sv:Passat 01...

Inlägg av SkodaRs2003 »

kke inte nån som har el haft passat........ själv kommer ja inte ihåg hur de ser ut där bak så ja kan inte hjälpa er mer än att pröva riva lite försiktigt
Tessan
Inlägg: 8015
Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
Ort: Gävle
Bilmodell: Volvo V70
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Passat 01...

Inlägg av Tessan »

hmm jo ja vet att de inte är så många här som har eller har haft en passat men ja tänkte att skoda o passat ser ganska lika ut.. om de kanske var lika när man skulle byta lampa..
fredda
Inlägg: 639
Blev medlem: 17 februari 2006, 18:42
Ort: Norrköping
Bilmodell: Skoda octavia rs
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...

Inlägg av fredda »

Tja tessan det är bara att ta en lten mejsel opilla försiktigt i det ena hörnet så får du bort den sitter en lampa på 10w

Lycka till!!!
Tessan
Inlägg: 8015
Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
Ort: Gävle
Bilmodell: Volvo V70
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...

Inlägg av Tessan »

ok tack så mycke..
RSR
Inlägg: 10342
Blev medlem: 22 juni 2006, 21:26

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...

Inlägg av RSR »

Verkstaden gäller tyvärr :-)
Tessan
Inlägg: 8015
Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
Ort: Gävle
Bilmodell: Volvo V70
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...

Inlägg av Tessan »

för att byta en stackars lampa? nej tack då provar ja pilla loss den själv... =)
RSM
Inlägg: 6226
Blev medlem: 7 april 2005, 00:31
Ort: Norrtälje
Bilmodell: Skoda Octavia RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Passat 01...

Inlägg av RSM »

på octavia sedan ser man hur man ska göra bara man tittar på lampan. bara å pilla bort den "genomskinliga" plasten å ta bort lampan. sen tar man med sig den in på närmsta mack å visar hur den ser ut.
Skriv svar