Hur uttalar ni Skoda?
-
Hia
- Inlägg: 1357
- Blev medlem: 22 juni 2009, 20:35
- Ort: Örnsköldsvik
- Bilmodell: Octavia 4x4
- Kontakt:
-
mikael.andersson
- Inlägg: 5831
- Blev medlem: 8 februari 2010, 15:35
- Ort: Växjö
- Bilmodell: Porsche Boxster
- Kontakt:
-
Thomas
- Inlägg: 3785
- Blev medlem: 6 augusti 2013, 22:46
- Ort: Torsby
- Bilmodell: Skoda Superb Combi Alldrive
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
22 o mot 15 å
//Thomas
//Thomas
-
Tessan
- Inlägg: 8015
- Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
- Ort: Gävle
- Bilmodell: Volvo V70
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
skOda är d här hemma.. Kan inte förstå hur man kan uttala Skoda med å.. De stavas ju med O.. Eller har ja missat nått?? =)
-
Worteex
- Inlägg: 4034
- Blev medlem: 11 oktober 2007, 21:46
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Shåda säger min "snälla" arbetskamrater...
//Henrik
//Henrik
-
Worteex
- Inlägg: 4034
- Blev medlem: 11 oktober 2007, 21:46
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Ska tillägga att det är på skoj. Men skälv och många jag känner säger Skåda.
//Henrik
//Henrik
-
Thomas
- Inlägg: 3785
- Blev medlem: 6 augusti 2013, 22:46
- Ort: Torsby
- Bilmodell: Skoda Superb Combi Alldrive
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
23 o mot 16 å
//Thomas
//Thomas
-
kauf
- Inlägg: 814
- Blev medlem: 1 februari 2006, 18:30
- Ort: Huddinge
- Kontakt:
-
SkodaRs2003
- Inlägg: 17998
- Blev medlem: 25 februari 2009, 23:40
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
Sv:Hur uttalar ni Skoda?
man uttalar väl de som de stavas..... skoda...
men å andra sidan uttalar man inte allt som de stavas....
ni som bor i gävle... säger ni gefle dagblad eller gävle dagblad???
men å andra sidan uttalar man inte allt som de stavas....
ni som bor i gävle... säger ni gefle dagblad eller gävle dagblad???
-
juanito
- Inlägg: 22992
- Blev medlem: 4 september 2009, 22:41
- Ort: Gotland
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Säger ni pårrrrscccchhhe eller pooooorsche...eller som de tokiga jänkarna: pååårrjssshhhh?
Vet från tjeckiska vänner att det heter Schkåda, men här säger vi mest skoda... Vet inte om det ska kallas slapphet eller respektlöshet mot tjeckiska språket... :-)
Vet från tjeckiska vänner att det heter Schkåda, men här säger vi mest skoda... Vet inte om det ska kallas slapphet eller respektlöshet mot tjeckiska språket... :-)
-
Tessan
- Inlägg: 8015
- Blev medlem: 7 december 2006, 03:13
- Ort: Gävle
- Bilmodell: Volvo V70
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
SkodaRs2003: ja säger tidningen :)
-
Richeliu
- Inlägg: 210
- Blev medlem: 25 juli 2005, 22:11
- Ort: Boden
- Bilmodell: Skoda Octavia 1.9 tdi -04
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Skåda, eller skoda pga i finland uttalas o=å :)
-
hulda
- Inlägg: 92
- Blev medlem: 28 juli 2005, 01:11
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Jag säger Fabia Combi.... ;-)
Hj
Hj
-
fn
- Inlägg: 307
- Blev medlem: 18 juli 2006, 03:36
- Ort: Ludvika
- Bilmodell: Skoda Octavia COMBI RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
min 05 heter Skit bil: SKODA
-
DanielP
- Inlägg: 5634
- Blev medlem: 13 april 2006, 13:48
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Varför skitbil?
-
knilsson
- Inlägg: 1487
- Blev medlem: 9 november 2009, 15:36
- Ort: Helsingborg
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Jag uttalar Volvo som Vålvå, o Skoda som Skåda :)
-
sir_pelle
- Inlägg: 11349
- Blev medlem: 21 april 2010, 23:53
- Ort: Stockholm
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
Ni uttalar Volvo med ett oå inte bara å...
-
juanito
- Inlägg: 22992
- Blev medlem: 4 september 2009, 22:41
- Ort: Gotland
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
du menar väl åo?
-
sir_pelle
- Inlägg: 11349
- Blev medlem: 21 april 2010, 23:53
- Ort: Stockholm
- Bilmodell: Octavia 1.8T
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Hur uttalar ni Skoda?
jag menar att ået inte är så tydligt.. utan snarare VOÅLVO

