Blev av med körkortet
-
Worteex
Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Jag är gasglad så jag gasar, men på lite "smarta" ställen...
Var en kille här istan som för 5 veckor sedan körde på 2st 15 åriga tjejer på ett övergångställe. Ena tjejen flög 15m och dog senare. Killen i fåga i en Honda CRX utan regplåtar körde om en stadsbuss och körde på väntersidan om en refug. Träffade tjejerna i 100 på 30 väg! Inte smart ställe....
Man kan ju gasa på lite på öppna 70-90. Men inte fan i stan. Jag gillar axet inte att ligga i 180 blås på motorvägen det tycker jag känns farligt. Men gasar gärna fort som fan=) upp till 70-90-130 om det passar.
Ni kanske har hört om killen som körde street race med sin polare och körde ihjäl en kvinna. Vilken senare visade sig vara hans mamma.
//Henrik
Var en kille här istan som för 5 veckor sedan körde på 2st 15 åriga tjejer på ett övergångställe. Ena tjejen flög 15m och dog senare. Killen i fåga i en Honda CRX utan regplåtar körde om en stadsbuss och körde på väntersidan om en refug. Träffade tjejerna i 100 på 30 väg! Inte smart ställe....
Man kan ju gasa på lite på öppna 70-90. Men inte fan i stan. Jag gillar axet inte att ligga i 180 blås på motorvägen det tycker jag känns farligt. Men gasar gärna fort som fan=) upp till 70-90-130 om det passar.
Ni kanske har hört om killen som körde street race med sin polare och körde ihjäl en kvinna. Vilken senare visade sig vara hans mamma.
//Henrik
-
RS bob
- Bilmodell: Skoda fabia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
vilken mardröm att köra på sin egen mor
-
Trigger
- Bilmodell: Skoda Octavia RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Det kanske var planerat.... det är ju inte alla som älskar sina päron.
-
Nisse
- Bilmodell: Volvo S60
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Får man fråga varför ni moralkärringar som påstår att ni inte kör för fort varför ni kör dom bilar ni kör, hadde det inte vart biligare att köpa en trabant. Tycker själv att det inte är så farligt med 190 på motorväg om det inte är fullt med bilar vill säga.
-
juanito
- Bilmodell: Skoda Octavia combi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Det där var nog under din egen värdighet, inte sant?
Idag gör så gott som tre fjärdedelar av alla nya bilar 200 eller mer.
Om alla följer lagen, tror du då på allvar att ingen skulle köpa dem?
Om du kollar tråden, märker du att de flesta anmärker mer på VAR man kör för fort.
Idag gör så gott som tre fjärdedelar av alla nya bilar 200 eller mer.
Om alla följer lagen, tror du då på allvar att ingen skulle köpa dem?
Om du kollar tråden, märker du att de flesta anmärker mer på VAR man kör för fort.
-
Nisse
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Men om alla gnäller på att man kör fort på motorvägen vart ska man då köra fort. tex fredrikH påstår att hans bil gör 230 men han tycker det är rätt åt colou5 att han har blivit av med kortet när han körde i 190, kallas det dubbelmoral?
-
juanito
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Du, det finns banor, avlysta flygplatser, avlysta industriområden, etc.
Kanske inte alltid just där man befinner sig och inte på stubben, men en titt i t.ex. wheels kalender brukar ge en del tips. Klubbar brukar också ha koll på vad som händer.
Trafiken är inte rätt plats, men "pålagd moms" kör väl vi flesta med...på 90 eller högre.
Det nöje man själv får, kan bli det sista dina medtrafikanter får...
Kanske inte alltid just där man befinner sig och inte på stubben, men en titt i t.ex. wheels kalender brukar ge en del tips. Klubbar brukar också ha koll på vad som händer.
Trafiken är inte rätt plats, men "pålagd moms" kör väl vi flesta med...på 90 eller högre.
Det nöje man själv får, kan bli det sista dina medtrafikanter får...
-
juanito
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
-Ja, jag har själv haft rejält snabba bilar genom åren, men endast i undantagsfall har de pressats på allmän väg.
Detta var dock när man var ung och dum, numera är man bara "och"...
Detta var dock när man var ung och dum, numera är man bara "och"...
-
Nisse
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Jovisst jag har inte sagt att man ska köra som en idiot på almän väg men om du kör 140 eller 190 när du är själv på motorvägen gör väl inte specielt stor skillnad eller, sen att alla som har fyllt i sin toppfart skulle ha testat detta på banor tycker jag låter lite väl osannolikt.
-
Nisse
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Jag kan inte förstå vad man ska med en "rejält snabb bil" till om man inte kör fortare än vad som står på skyltarna, är det för att köra på bana kan man ju lika gärna köpa en banbil.
Även om jag kör fort när möjlighet ges betyder inte det att jag åker omkring i 200 i stan.
Även om jag kör fort när möjlighet ges betyder inte det att jag åker omkring i 200 i stan.
-
SVENSK
- Bilmodell: Saab 9-5 vector
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
Min bil är inte köpt eller trimmad för dom höga farternas skull. Det är accelarationen man vill åt.
Sen tycker jag det var bra obehagligt dom 3 gångerna man glidit över 235 km/h.
Sen tycker jag det var bra obehagligt dom 3 gångerna man glidit över 235 km/h.
-
Trigger
- Kontakt:
Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Blev av med körkortet
-------------------------------------------------------------------------------
Jag kan inte förstå vad man ska med en "rejält snabb bil" till om man inte kör fortare än vad som står på skyltarna, är det för att köra på bana kan man ju lika gärna köpa en banbil.
Kunde inte ha sagt det bättre själv ! Inte f.n köper man en rs för att köra på bana med.. då har man nog gjort ett dålig köp :)
Kunde inte ha sagt det bättre själv ! Inte f.n köper man en rs för att köra på bana med.. då har man nog gjort ett dålig köp :)
-
jots
- Kontakt:
jag håller med många talare här.
om man börjar med val av bil så är den så jävla snygg sen är det som sagt aceleration man vill åt mycket.
jag tycker man ska hålla alla hastigheter men tyvärr gör inte ja det och kör ofta i 150+ till jobbet när man är sen! (motorväg)
och 70 i stan o.s.v men men ingen är perfekt!
Jonas
om man börjar med val av bil så är den så jävla snygg sen är det som sagt aceleration man vill åt mycket.
jag tycker man ska hålla alla hastigheter men tyvärr gör inte ja det och kör ofta i 150+ till jobbet när man är sen! (motorväg)
och 70 i stan o.s.v men men ingen är perfekt!
Jonas
-
LAURIN & CLEMENT
- Bilmodell: Skoda octavia 1,8T L&M
- Kontakt:
Sv:Blev av med körkortet
RECEPT:LIGG ALLTID ÖVER 200..
PROVA KÖR UTAN (KÖRKORT)...JAG TROR ATT BILEN STARTAR ÄNDÅ....
PROVA KÖR UTAN (KÖRKORT)...JAG TROR ATT BILEN STARTAR ÄNDÅ....
-
SVENSK
- Bilmodell: Saab 9-5 vector
- Kontakt:
Sv:Sv:Blev av med körkortet
Okej, mr CAPSLOCK. ;-)
-
3rd
Kan hålla med många om att det är kul att köra fort men man bör nog göra det smart och med omdöme i så fall (om det går, he he). Kommer ihåg en gång på väg till jobbet när en idiot med en peugeot rc låg och körde slalom i värsta trängseln. Inte speciellt kul. En ren trafikfara. Hade det däremot varit på e4:an hade jag nog inte tänkt speciellt mycket på det. Det finns ganska klara skillnader på att köra för fort alltså.
-
Draco
- Kontakt:
som "Jaroslav Hajek" sa och som jag brukar skoja med min tjej..
man kör ju inte med ett körkort utan med bilen.. lol.
Draco
man kör ju inte med ett körkort utan med bilen.. lol.
Draco
-
SkodaRs2003
- Bilmodell: BMW M3
- Kontakt:
hmmm, krysskörning får mig genast att tänka på yrkeschaffisar, dvs taxi... där har du några som alltid ligger å kryssar i stan å trängs, å inte åker dom lagliga 50 heller.... skulle kunna påstå att 8 av 10 taxi bilar utgör större risk i stan än att ja ligger 200 på motorvägen......
-
3rd
Japp. Taxi bilar kör som riktiga svin här i stan. Du har helt rätt.
-
Draco
- Kontakt:
taxi, pizza buden, & polisen
dom brukar ibland trycka på gasen utan blå ljus eller nåt..
skummast är att dom får göra det.. sjukt...
Draco
dom brukar ibland trycka på gasen utan blå ljus eller nåt..
skummast är att dom får göra det.. sjukt...
Draco