Spåra Ur 2.1

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Skriv svar
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Spåra Ur 2.1

Inlägg av MrC »

Fredag kväll. Ölen är kall, imma på glaset, 1 påse ostbågar.
jtds
Inlägg: 1281
Blev medlem: 14 augusti 2009, 23:32
Ort: Burlöv
Bilmodell: Octavia II RS Combi
Kontakt:

Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av jtds »

[quote]Fredag kväll. Ölen är kall, imma på glaset, 1 påse ostbågar.[/quote]

Jag vill också dricka öl :O[
mize
Inlägg: 810
Blev medlem: 11 oktober 2010, 12:50
Ort: Haninge
Bilmodell: fabia rs
Kontakt:

Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av mize »

[quote]Fredag kväll. Ölen är kall, imma på glaset, 1 påse ostbågar.[/quote]jag har åxå ostbågar
fabia rs
Inlägg: 15312
Blev medlem: 15 januari 2011, 19:40
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia RS II / Subaru Impreza GT

Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av fabia rs »

Gott med mat och öl till !!!!!

NU åker 5an ner !!!!!!!!!



Mvh Karlzzon
juanito
Inlägg: 22992
Blev medlem: 4 september 2009, 22:41
Ort: Gotland
Bilmodell: Skoda Octavia combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av juanito »

Har grillat ädelostfylld fläsk-filé med potatisgratäng till...
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av MrC »

Skall grilla igelkott ikväll. Har blivit nerbjuden av uteliggarna i stan.
mize
Inlägg: 810
Blev medlem: 11 oktober 2010, 12:50
Ort: Haninge
Bilmodell: fabia rs
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av mize »

[quote]Skall grilla igelkott ikväll. Har blivit nerbjuden av uteliggarna i stan.[/quote]oki de piggar ju opp :)
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av MrC »

Parkarbetarna i Pildamsparken i Malmö har problem med uteliggarna som äter det mesta dom kommer åt. Kan inte vara lätt att vara utan bostad. Stora fågelkolonier som finns runt dammarna ligger illa till, speciellt på vintrarna. Det är nog ett problem som alla städer har.
Finns en kille i stan som går med vinterkängor, lång dunjacka och vintermössa året runt. Hans hem finns i 4 plastkassar som han alltid släpar på. Plockar fimpar som han krossar och sen rullar egna cigg.
mize
Inlägg: 810
Blev medlem: 11 oktober 2010, 12:50
Ort: Haninge
Bilmodell: fabia rs
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av mize »

[quote]Parkarbetarna i Pildamsparken i Malmö har problem med uteliggarna som äter det mesta dom kommer åt. Kan inte vara lätt att vara utan bostad. Stora fågelkolonier som finns runt dammarna ligger illa till, speciellt på vintrarna. Det är nog ett problem som alla städer har.
Finns en kille i stan som går med vinterkängor, lång dunjacka och vintermössa året runt. Hans hem finns i 4 plastkassar som han alltid släpar på. Plockar fimpar som han krossar och sen rullar egna cigg.[/quote]uchc att de ska va så de e synd
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av MrC »

Håller absolut med. Finns en tidning i Malmö som uteliggarna säljer. Kostar 30 spänn. Ger dom alltid pengar men dom får oftast behålla tidningen. Dom måste gå till tryckeriet och intyga att dom är drog och spritfria, sen får dom en liten lapp som skall hängas runt halsen. Köper aldrig av dom som inte har lapp för dom är inte "seriösa". Varje jul så samlar restauranger, privatpersoner och andra företag in pengar, mat och kläder till en stor fest för uteliggarna. Enda gången jag lägger pengar i en bössa.
snigeln
Inlägg: 3220
Blev medlem: 2 juli 2009, 02:23
Ort: Boden
Bilmodell: Seat Alrea XL Freetrack
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av snigeln »

skål!!!
Theo
Inlägg: 13795
Blev medlem: 6 november 2012, 23:59
Ort: Stockholm
Bilmodell: Skoda octavia 4x4 elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av Theo »

aaaaaa,öl är gott!andra åker ner nu!
snigeln
Inlägg: 3220
Blev medlem: 2 juli 2009, 02:23
Ort: Boden
Bilmodell: Seat Alrea XL Freetrack
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av snigeln »

avslutar just den, på nästa bara!! ;-D
djupdal
Inlägg: 2401
Blev medlem: 18 oktober 2010, 15:35
Ort: Sandviken
Bilmodell: Skoda octavia 1.8 T Combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av djupdal »

Fan jag har druckit öl och sprit sen i onsdags....har varit till helsingfors....lite ljummen nu
snigeln
Inlägg: 3220
Blev medlem: 2 juli 2009, 02:23
Ort: Boden
Bilmodell: Seat Alrea XL Freetrack
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av snigeln »

så pass, låter som en ordentlig blöta...
djupdal
Inlägg: 2401
Blev medlem: 18 oktober 2010, 15:35
Ort: Sandviken
Bilmodell: Skoda octavia 1.8 T Combi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av djupdal »

Ganska lugnt....svärmor och svärfar med...."suck"....men öl och god singelmalt och en massa goa groggar blev det iaf....börjar redan 10.30 i onsdags med en whisky.... :-))
snigeln
Inlägg: 3220
Blev medlem: 2 juli 2009, 02:23
Ort: Boden
Bilmodell: Seat Alrea XL Freetrack
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av snigeln »

så där, nu ska jag glida över till grannen oc hdricka upp hans wirre ;-D
djupdal
Inlägg: 2401
Blev medlem: 18 oktober 2010, 15:35
Ort: Sandviken
Bilmodell: Skoda octavia 1.8 T Combi
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av djupdal »

Ha Ha....ok....själv ska jag börja lugna ner mig lite....ska ju och dra ut en kompis på fest i morgon...
Furby
Inlägg: 62356
Blev medlem: 5 mars 2010, 15:56
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia E 4x4
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av Furby »

Typiskt när man köpt ny bil precis.
Facelift verkar på G på O II.
juanito
Inlägg: 22992
Blev medlem: 4 september 2009, 22:41
Ort: Gotland
Bilmodell: Skoda Octavia combi
Kontakt:

Sv::Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Spåra Ur 2.1

Inlägg av juanito »

Ha-haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :-)
Skriv svar