Kastrup Airport.
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Kastrup Airport.
Tackar Henke för en fantastisk dag.
Blev inbjuden att vara med en dag på jobbet med Henke. Serva flygplan verkar vara ett roligt jobb.
Jag har gjort lite kontroller i Cockpit, dragit i lite spakar och tryckt på pedaler, startat motorer (HÄRLIGT), kollat lufttryck i däcken, kollat bromsar, druckit pulverkaffe från serveringen ombord, fått lite info om hur turbopropmotorer funkar (5000 Hk). Kan upplysa om att det är ett jävla drag i dom motorerna, sån skulle man haft i skodan. Körde en sväng på flygplatsen, JA! Jumbojeten ÄR stor. Avslutade dagen med att stå i början av landningsbanan. Blev lite skraj när en Jumbojet dönade ner från himlen på en höjd av ca 30 meter. VILKET VRÅL.
Tack Henke.
Blev inbjuden att vara med en dag på jobbet med Henke. Serva flygplan verkar vara ett roligt jobb.
Jag har gjort lite kontroller i Cockpit, dragit i lite spakar och tryckt på pedaler, startat motorer (HÄRLIGT), kollat lufttryck i däcken, kollat bromsar, druckit pulverkaffe från serveringen ombord, fått lite info om hur turbopropmotorer funkar (5000 Hk). Kan upplysa om att det är ett jävla drag i dom motorerna, sån skulle man haft i skodan. Körde en sväng på flygplatsen, JA! Jumbojeten ÄR stor. Avslutade dagen med att stå i början av landningsbanan. Blev lite skraj när en Jumbojet dönade ner från himlen på en höjd av ca 30 meter. VILKET VRÅL.
Tack Henke.
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Kastrup Airport.
Finns lite bilder i min profil.
-
MetalCowboy
- Inlägg: 5276
- Blev medlem: 3 juni 2007, 19:11
- Ort: Norrköping
- Bilmodell: Octavia 2 Elegance
- Kontakt:
Sv:Kastrup Airport.
Vassego Kent!
Kul att du tyckte om det. Och tack själv förresten, min dag hade varit mycket tråkigare om jag inte haft sällskap.. (någon att "valla runt"... ;-P )
Jo visst, Korean Air Cargo´s Boeing 747-800 ÄR stor på 30 meters höjd.. Men jag har precis tittat in i gapet på den och det är bland det hårigaste jag sett... Dom öppnar hela nosen.. Viker den uppåt...
Här: http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_001.jpg
Notera gärna killen som STÅR vid nosstället...
Några till innan batteriet i kameran tog slut:
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_002.jpg
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_003.jpg
/Henke
Kul att du tyckte om det. Och tack själv förresten, min dag hade varit mycket tråkigare om jag inte haft sällskap.. (någon att "valla runt"... ;-P )
Jo visst, Korean Air Cargo´s Boeing 747-800 ÄR stor på 30 meters höjd.. Men jag har precis tittat in i gapet på den och det är bland det hårigaste jag sett... Dom öppnar hela nosen.. Viker den uppåt...
Här: http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_001.jpg
Notera gärna killen som STÅR vid nosstället...
Några till innan batteriet i kameran tog slut:
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_002.jpg
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_003.jpg
/Henke
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Kastrup Airport.
Härligt. Där lastas det mesta. Tänk att handla på Bottleshop och fylla bagaget. Räcker ett tag då.
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.
Känns lite fånigt att bjuda dig på en dag på jobbet med mig efter detta. Det enda som är intressant är kaffekokaren :-(
-
MetalCowboy
- Inlägg: 5276
- Blev medlem: 3 juni 2007, 19:11
- Ort: Norrköping
- Bilmodell: Octavia 2 Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.
Hehe.. Då kan man supa ner ett helt litet land...
Apropå det ja... Jag stoppade kylen full av öl jue.. Dom är nog kalla nu... *Mmmm.. Beeeeer...*
Nää.. Nu drar jag o dricker öl.. Höres!!
/Henke
Apropå det ja... Jag stoppade kylen full av öl jue.. Dom är nog kalla nu... *Mmmm.. Beeeeer...*
Nää.. Nu drar jag o dricker öl.. Höres!!
/Henke
-
MetalCowboy
- Inlägg: 5276
- Blev medlem: 3 juni 2007, 19:11
- Ort: Norrköping
- Bilmodell: Octavia 2 Elegance
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.
[quote]Känns lite fånigt att bjuda dig på en dag på jobbet med mig efter detta. Det enda som är intressant är kaffekokaren :-([/quote]
LOL
LOL
-
rs_autopower
- Inlägg: 13712
- Blev medlem: 6 maj 2008, 22:38
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_001.jpg
Mäktigt!!!
Mäktigt!!!
-
brma
- Inlägg: 3184
- Blev medlem: 18 juli 2008, 12:37
- Ort: Malmö
- Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.
Törs man flyga den närmsta tiden nu då???? Mr C och jetplan, hmmm...
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.
Flyg du. Detta var ett turbopropplan. Dom landade i allafall när dom skulle så det har nog inte varit nåra problem.
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.
Jag höll på att göra i byxorna när 747-800an kom in för landning. Jag var inte bereddd på att den skulle vara SÅ stor. Hade redan sett 7-8 stycken landa när denna damp ner från himlen.
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.
Nån som vet hur man kan ladda ner filmer från telefonen till forumet. Har nämligen landningen på film.
-
MrC
- Inlägg: 64173
- Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
- Ort: [Annan kommun]
- Bilmodell: Octavia 2 RS
- Kontakt:
Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.
http://se.msnusers.com/Mobilfilmer/files/MOV00061.3GP

