Kastrup Airport.

I detta forum skriver vi om icke bilrelaterade saker.
Skriv svar
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Kastrup Airport.

Inlägg av MrC »

Tackar Henke för en fantastisk dag.
Blev inbjuden att vara med en dag på jobbet med Henke. Serva flygplan verkar vara ett roligt jobb.
Jag har gjort lite kontroller i Cockpit, dragit i lite spakar och tryckt på pedaler, startat motorer (HÄRLIGT), kollat lufttryck i däcken, kollat bromsar, druckit pulverkaffe från serveringen ombord, fått lite info om hur turbopropmotorer funkar (5000 Hk). Kan upplysa om att det är ett jävla drag i dom motorerna, sån skulle man haft i skodan. Körde en sväng på flygplatsen, JA! Jumbojeten ÄR stor. Avslutade dagen med att stå i början av landningsbanan. Blev lite skraj när en Jumbojet dönade ner från himlen på en höjd av ca 30 meter. VILKET VRÅL.

Tack Henke.
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MrC »

Finns lite bilder i min profil.
MetalCowboy
Inlägg: 5276
Blev medlem: 3 juni 2007, 19:11
Ort: Norrköping
Bilmodell: Octavia 2 Elegance
Kontakt:

Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MetalCowboy »

Vassego Kent!

Kul att du tyckte om det. Och tack själv förresten, min dag hade varit mycket tråkigare om jag inte haft sällskap.. (någon att "valla runt"... ;-P )

Jo visst, Korean Air Cargo´s Boeing 747-800 ÄR stor på 30 meters höjd.. Men jag har precis tittat in i gapet på den och det är bland det hårigaste jag sett... Dom öppnar hela nosen.. Viker den uppåt...
Här: http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_001.jpg
Notera gärna killen som STÅR vid nosstället...

Några till innan batteriet i kameran tog slut:
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_002.jpg
http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_003.jpg

/Henke
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MrC »

Härligt. Där lastas det mesta. Tänk att handla på Bottleshop och fylla bagaget. Räcker ett tag då.
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MrC »

Känns lite fånigt att bjuda dig på en dag på jobbet med mig efter detta. Det enda som är intressant är kaffekokaren :-(
MetalCowboy
Inlägg: 5276
Blev medlem: 3 juni 2007, 19:11
Ort: Norrköping
Bilmodell: Octavia 2 Elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MetalCowboy »

Hehe.. Då kan man supa ner ett helt litet land...

Apropå det ja... Jag stoppade kylen full av öl jue.. Dom är nog kalla nu... *Mmmm.. Beeeeer...*

Nää.. Nu drar jag o dricker öl.. Höres!!

/Henke
MetalCowboy
Inlägg: 5276
Blev medlem: 3 juni 2007, 19:11
Ort: Norrköping
Bilmodell: Octavia 2 Elegance
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MetalCowboy »

[quote]Känns lite fånigt att bjuda dig på en dag på jobbet med mig efter detta. Det enda som är intressant är kaffekokaren :-([/quote]

LOL
rs_autopower
Inlägg: 13712
Blev medlem: 6 maj 2008, 22:38
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Skoda octavia RS Combi TS Edition
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av rs_autopower »

http://www.skodaklubben.se/upload_cars/bilder/1399/stora/Picture_001.jpg


Mäktigt!!!
brma
Inlägg: 3184
Blev medlem: 18 juli 2008, 12:37
Ort: Malmö
Bilmodell: Skoda Octavia RS Kombi
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av brma »

Törs man flyga den närmsta tiden nu då???? Mr C och jetplan, hmmm...
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MrC »

Flyg du. Detta var ett turbopropplan. Dom landade i allafall när dom skulle så det har nog inte varit nåra problem.
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MrC »

Jag höll på att göra i byxorna när 747-800an kom in för landning. Jag var inte bereddd på att den skulle vara SÅ stor. Hade redan sett 7-8 stycken landa när denna damp ner från himlen.
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MrC »

Nån som vet hur man kan ladda ner filmer från telefonen till forumet. Har nämligen landningen på film.
MrC
Inlägg: 64173
Blev medlem: 4 maj 2008, 23:12
Ort: [Annan kommun]
Bilmodell: Octavia 2 RS
Kontakt:

Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Sv:Kastrup Airport.

Inlägg av MrC »

http://se.msnusers.com/Mobilfilmer/files/MOV00061.3GP
Skriv svar