Gti motor?

I detta forum diskuterar vi bla fördelar, nackdelar, mektips och problem med Skoda Fabia.
staropramen
Inlägg: 6197
Blev medlem: 6 juni 2008, 16:50
Ort: Ale
Bilmodell: Octavia RS
Kontakt:

Gti motor?

Inlägg av staropramen »

Har hört rykten om att fabias 101 hk motor är den som satt i vw polos gti års modell 01. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?
Tobbe80
Inlägg: 13166
Blev medlem: 30 mars 2007, 22:50
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Sv:Gti motor?

Inlägg av Tobbe80 »

det kan jag säga att det är fel, det är en nyutvecklad motor.....alls¨ej samma som polo 01
Uffe RSC
Inlägg: 43
Blev medlem: 14 april 2009, 22:42
Ort: Skövde
Bilmodell: RS Combi
Kontakt:

Sv:Gti motor?

Inlägg av Uffe RSC »

Hej, har kikat runt lite, och tror att det är så här: 2001 kom Polo GTI med en 1.6 liters motor på 125 hk (hamnade även i Lupo GTI). Innan dess hade Polon en 1.4 liters motor på 100 hk. Den motorn hade säkert det mesta gemensamt med 101-hk motorn som sitter i Fabian.

Mvh /Uffe
Skriv svar